- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران: برای جشن گرفتن به اینجا آمده ایم/ تحریم کننده ها همیشه برنده نیستند

به گزارش البرز گلستان به نقل ازایلنا، کارلوس کی روش در نشست خبری پیش از بازی برابر مراکش اظهار داشت: ابتدا باید بگویم افتخار دارم مجددا در این فضا حاضر باشم. به اعضای محترم رسانه ها خوشامد میگویم. همچنین از روسیه به خاطر میزبانی این رقابت و از تمامی ملت‌ها که در این نمایش حاضر می شوند تشکر میکنم.

وی در ادامه افزود: ما برای یک ماموریت آمدیم اینجا تا فضای دوستی در تمام دنیا ایجاد کنیم. این بازی اول ماست و همیشه بازی اول سخت است. اولین عشق همیشه خاص است و مطمئنا این بازی خاص برای مراکش هم خواهد بود. هر دو تیم خوب هستند و از بازیکنان خوبی برخوردارند و مربیان هم تلاش کردند تا عملکرد خوبی داشته باشند.

وی در پاسخ به این سؤال که هر دو تیم در بازی فردا برد می‌خواهند و اگر در دیگر بازی اسپانیا یا پرتغال ببازد، این باعث فشار بیشتر خواهد شد یا خیر، گفت: امکان دارد که بازی در جام جهانی بدون فشار باشد؟! این فشار بخشی از جام جهانی است، وقتی به جام جهانی آمدیم باید تمام شرایط را بپذیریم و خوشحالیم که این فشار را پذیرفته‌ایم و مشکل بزرگی نخواهد بود، ما برای جشن گرفتن اینجا هستیم، تمامی تعهدات صورت گرفته و ما بعد از چهار سال دوباره اینجا هستیم.

سرمربی تیم ملی ادامه داد: طبیعی است که بهترین دارو برای فوتبال پیروزی است، تیم‌هایی که برنده می‌شوند، اعتماد به نفس‌شان بالا می‌رود و این یک مزیت است، به عنوان یک مربی باتجربه می‌گویم ما باید بازی کنیم و سه مسابقه پیش رو داریم، این را باید بگویم که در بازی اول همه چیز به پایان نمی‌رسد، مراکش، پرتغال و اسپانیا حریفان ما هستند و باید روز به روز تصمیمات خود را مدیریت کنیم، برخلاف چیزی که شما می‌گویید، ما از فشار لذت می‌بریم و مشکلی از این بابت نداریم، در عین حال باید بگویم در بازی اول، هر چهار تیم برای برد تلاش خواهند کرد، طبیعی است که ما هم برای برد حداکثر تلاش‌مان را انجام خواهیم داد.

کی‌روش در واکنش به سوال خبرنگار اسپانیایی که از او پرسید آیا امکان دارد که به اخراج لوپتگی از تیم ملی اسپانیا و حضور در تیم ملی رئال مادرید خاطرنشان کرد: برای شما احترام قائلم اما به عنوان یک مربی اگر بخواهم خودم را به سمت اسپانیا تغییر دهم،‌ بی‌احترامی به خودم و یا بی‌ا حترامی به تیم مراکش به حساب می‌آید. همه تیم‌ها بازیکنان خوبی دارند و مراکش از محبوب‌ترین تیم‌ها برای صعود است و ایران هم محترمانه به این مسئله نگاه می‌کند، به هر حال محبوبیت تیم‌های مراکش، اسپانیا و پرتغال بیشتر است چون تجربه بیشتری دارند و بازیکنانشان در تیم‌های خوب اروپایی هستند اما من تحمل نمی‌کنم که کسی بگوید ما توانایی بردن نداریم و این مسئله را نمی‌پذیرم که بخواهند توانایی ما را زیر سؤال ببرند. ما اینجا هستیم تا با بهترین‌ها رقابت کنیم و امیدوارم که خدای فوتبال به ما کمک کند و الهام‌بخش باشد تا بتوانیم مسیرمان را پیش ببریم.

خبرنگاری از کی‌روش در خصوص تحریم ها علیه ایران پرسید و اینکه کالاهای ورزشی دراختیار شما قرار نمی گیرد و با آن چطور کنار می‌آیید، که سرمربی تیم ملی گفت: همانطور که گفتم خیلی مناسب نیست که بخواهم به تفسیر در مورد آن حرف بزنم، همه می‌دانند که تحریم‌ها وجود دارد اما شاید همه ندانند که ما در هفت هشت سال گذشته اجازه ندادیم تحت هیچ شرایطی این مشکلات برای ما بهانه یا توجیه باشد بلکه این شرایط را تبدیل به فرصت کردیم و از آن استفاده نمودیم تا بتوانیم بیشتر الهام گرفته و تیم‌مان را قوی‌تر کنیم، ما مثل یک خانواده متحد هستیم و به همه نشان دادیم که بازیکنان ما عاشق بازی کردن هستند مثل همه بازیکنان در سراسر دنیا. معتقدم که شاید یک‌سال، ۱۰ سال یا صد سال این تحریم‌ها به طول بکشد اما تحریم‌کننده‌ها همیشه برنده نیستند، مردم ایران به فوتبال عشق دارند و این عشق قلبی است. آنچه در موضع ما بوده این است که هیچ‌گونه بهانه‌ای نمی‌پذیریم و مشکلات و موانع را بهانه قرار نمی‌دهیم بلکه همیشه سعی می‌کنیم قوی‌تر شویم.

وی در پاسخ به این سؤال که شما در سال ۲۰۱۴ خیلی دفاع ی بازی کردید و نظرتان برای این دوره چیست، گفت: آنچه از آن زمان تا حالا تغییر کرده اینکه بازیکنان ما جوان‌تر شده‌اند اما از سوی دیگر در دفاع و حمله باتجربه هستیم، تیمی هستیم که خودمان را برای این مسابقات و همچنین جام ملت‌های آسیا در ژانویه آماده کرده‌ایم. روحیه خوبی داریم و اگر لازم باشد از گل‌های خود دفاع کنیم، این کار را می‌کنیم و  از سوی دیگر نیاز به حمله هم باشد حمله می‌کنیم. با تمام شجاعت حمله می‌کنیم تا پیروز شویم. اگرچه نگرش ما با بقیه تیم‌های ملی فرق نمی‌کند، گاهی لازم است که تیم‌ها دفاع کنند، زمانی که مقابل تیم‌های قدرتمند بازی می‌کنید باید خوب دفاع کنید و این بخشی از فوتبال است، اگر نود دقیقه هم دفاع کنیم مشکلی نداریم و برای هدفمان می‌جنگیم. آنچه که در بازیکنان ما نهادینه شده این است که باید با پیروزی زمین را ترک کنیم و این نگرش بازیکنان است.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در مورد اینکه شما رکوردهای زیادی را در فوتبال ایران ثبت کردید و آیا این نگرش را دارید که در بازی اول پیروز شوید و صعود کنید، گفت: ان‌شاءالله، امیدوارم که این اتفاق بیفتد، در زندگی هدف یک مربی و یک تیم پیروزی است، البته بردن خالی کفایت نمی‌کند، بلکه باید جوانمردانه کار کنید و پیروز شوید، این وضعیتی است که ما انتخاب کرده‌ایم. از زمانی که به دنیا آمدم و خودم را شناختم، همیشه در ذهنم ا ین بود که صادق و وفادار باشم و احترام قائل شوم و منصفانه عمل کنم. اشتیاق زیادی برای بازی فردا داریم و شانس صعود هم برای ما وجود دارد، برای همین اینجا هستیم و می‌خواهیم از فرصت پیش رو استفاده کنیم، باید تا حد ممکن دفاع کنیم و در مواقع لزوم حمله کنیم تا بهترین نتیجه را بگیریم، در هفت هشت سال گذشته این امر را با بازیکنانم گوشزد کردم که باید با سربلندی زمین را ترک کنند نه اینکه پیروز شوند و سرافکنده باشند، ما باید خوشحالی به خانه ببریم و این نوع پیروزی ارزشمند است، امیدوارم فردا تیم بهتری باشیم.

0 [1]
0 [1]