مرضیه گردمعاون وزیر آموزش و پرورش: برای داشتن کشورآباد و توسعه یافته باید انسانهای توسعه یافته داشته باشیم

به گزارش پایگاه خبری البرز گلستان همایش شوراهای آموزش و پرورش استان گلستان با حضورخانم مرضیه گرد معاون وزیر آموزش و پرورش ورئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی وخانوادهٰ و نمانیدگان مردم در مجلس شورای اسلامی فرمانداران و وطنی مدیر کل آموزش و پرورش استان وشوراهای آموزش و پرورش سراسر استان گلستان و مدیران آموزش و پرورش و فرمانداران استان و معاون استاندار گلستان در کانون طاها برگزار گردید.
دراین همایش ابتدا وطنی مدیر کل آموزش و پرورش استان در جایکاه سخنرانی حضور پیدا کرد و ضمن خیر مقدم به تمامی مسئولین و شوراها آموزش و پرورش و سایر دست اندرکاران بیان نمود : هویت فرهنگی هر جامعه در گرو سیاستها و خط مشی های می باشد که انتخاب می کند و نحوه اجرای فرهنگ یعنی زندگی .
وی سپس ادامه داد : ارزشهای اسلامی وملی باید در جامعه حاکم باشد و در این سیاستها خداوند شیوه حاکمیت را بوسیله پیامبر آورده است تا زندگی ما در حال تحول باشد.
وطنی در ادامه افزود : آموزش و پررورش با انسان سروکار دارد و انسان می سازد و اهداف شوراها با اهداف آموزش و پرورش کاملا تطبیق دارد.رشد جامعه در رشد آموزش و پرورش می باشد نه آموزش و پرورش بلکه یاران آموزش و پرورش .

مدیر کل آموزش و پرورش گلستان در باره نقش اولیا و معلمان و دانش آموزان در تصمیم گیری در مدارس بیان نمود : از شعارهای محوری آموزش و پرورش همین تمرکز زدائی می باشد در مدرسه سهم اولیا و دانش آموزان و معلمان در تصمیم گیری چقدراست ؟ اینها را باید احیا کنیم و آنرا معنی دار کنیم و تحقیق و پژو هش در مدارس باید ترویج پیدا کند .از شما انتظار داریم سهم خود را بگیرید و به خوبی نقش خود را بیان کنید

در ادامه خانم مرضیه گردمعاون وزیر آموزش و پرورش ورئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی وخانوادهٰ پای تریبون سخنرانی رفتند وی ابتدا در باره تاسیس قاون شورای آموزش و پرورش و اهمیت آن بیان نمود : شوراهای آموزش و پرورش از سال ۷۲ قانونی و مصوب شد و این قانون یکی از مترقی ترین قانو ن نظام جمهوری اسلامی می باشد که جا را برای تصمیم گیری در امر آموزش و پرورش باز نموده است وما در سطح کشور ۹۶۸۰نفر عضو شورای آموزش و پرورش داریم .

وی در ادامه افزود : ما نمی خواهیم در شورای آموزش و پرورش جلسات تشریفاتی داشته باشیم و از خود تشکر نماییم کار ما با سایر سازمانها فرق می کند خروجی آموزش و پرورش می تواند وارد بازار کار شود و و ارد دستگاههای آموزش و عالی شود و همه اینها دست پرورده نظام آموزش و پرورش می باشد .

معاون وزیر آموزش و پرورش در امور شوراهای در باره یکی از مسائل ازار دهنده نظام آموزش و پرورش بیان نمود :

یکی از مسائلی که ما را آزار می دهد و امروز نقش تعلیم و تربیت را کم رنگ تر می کند مسائل معیشتی و رفاهی فرهنگیان می باشد.

وی سپس در باره نفوذ فضای مجازی بر دانش آموزان گفت : امروز دنیای مجازی و انترنت با بچه ها ارتباط برقرار کرده و قویتر از پدر و مادر دارد کار انجام می دهد. امروز بی توجهی به مسائل بهداشت و درمان در مدارس دارد اتفاق می افتد.و سلامت بچه ها از جهت روحی و جسمی در خطر است و استراتژی دکتر فانی کیفیت بخشی به امر تعلیم و تربیت است .

خانم مرضیه گرد در ادامه افزود ” نباید اجازه بدهیم ترک تحصیل اتفاق بیافتد و آرامش باید در مدارس اتفاق بیافتد تا همکاران به کار خود ادامه دهند .

معاون وزیر در امور مشارکتها در خاتمه بیان نمود : اگر می خواهیم کشور آباد و توسعه یافته داشته باشیم باید انسانهای توسعه یافته داشته باشیم انسانهای توسعه یافته در کجا پیدا می شود آنجا که تعلیم تربیت و علم و نور باشد.

shoraaa 32
shoraaa 1

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۶:۰۷ ب.ظ

دیدگاه