محبوبی مدیر کل راه و شهرسازی گلستان در جلسه ستاد استانی باز آفرینی شهری: اداره کل راه و شهرسازی در کنار دستگاه‌های متولی برای حفظ بافت شهری اعتبارات خوبی را هزینه کرده است

البرز گلستان / مهندس حسین محبوبی مدیر کل راه و شهرسازی گلستان   ظهر امروز در جلسه ستاد استانی باز آفرینی شهری استان گلستان که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار داشت:‌ مهاجرپذیری شهری کاهش یافته و در گذشته رتبه پنجم را در بین استان‌های کشور داشتیم و امسال رتبه هفتم را کسب کردیم.

وی تصریح کرد: ‌استان گلستان یک‌ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و استان به واسطه مواهب طبیعی مهاجرپذیری خوبی دارد و براین اساس شاهد حاشیه‌نشینی در شهرها هستیم.

مدیر کل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: بیش از ۱۶ درصد بافت‌های شهری استان گلستان فرسوده است و ‌در بازآفرینی شهری طرح آفتاب را در قالب ۶٫۲ هکتار آغاز کردیم که شامل بخش مسکونی و تجاری در مرکز شهر گرگان است.

وی گفت: ‌براساس تمهیداتی که برای بازآفرینی شهری داشتیم جلسه‌ای برگزار شده و در محل برگزاری طرح، جلساتی را برگزار کردیم و امیدواریم امروز تصمیمات خوبی در این راستا گرفته شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان افزود: ‌اداره کل راه و شهرسازی در کنار دستگاه‌های متولی برای حفظ بافت شهری اعتبارات خوبی را هزینه کرده است. با توجه به مصوبه اخیر هیئت وزیران باید راهکارهایی اندیشیده و زمین‌های دولتی در این بافت‌ها شناسایی شود.

وی افزود : ‌تقریبا در هیچ شهری زمین‌های دولتی را در اختیار نداریم و با مشکل تامین زمین مواجه هستیم و در گذشته ۶۰۰ هکتار در قالب طرح مسکن واگذار شده و زمین مناسبی برای بازآفرینی نداریم.

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۹ ق.ظ

دیدگاه