دکتر هاشمی استاندار گلستان در دومین جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان:باید خواسته های استان به درستی به دولت منتقل شود

البرز گلستان /دکتر سید مناف هاشمی ظهر امروز ۲۴ خرداد در دومین  جلسه  ستاد بازآفرینی شهری استان که با حضور دکتر عباس آخوندی وزیر راه وشهرسازی و  نمایندگان گلستان در مجلس شورای اسلامی و مدیران ستادی برگزار شد ، تصریح کرد: برای بخش خصوصی صرفه اقتصادی از اهمیت بالایی برخوردار است که با ایجاد بسترهای لازم و پیشنهاد بسته های حمایتی برای سرمایه گذاران این مهم ایجاد می شود.
وی افزود:گلستان تاکنون از ظرفیت های ستاد بازآفرینی آن گونه که باید و شاید استفاده نکرده و آمارها نشان می دهد به جز اندکی در گرگان و گنبد اقدامات خاصی صورت نگرفته است که تلاش جدی مسئولان استان را می طلبد.
استاندار گلستان با بیان اینکه باید خواسته های استان به درستی به دولت منتقل شود، گفت: باید با انگیزه و اراده کامل و استفاده از تمامی ظرفیت های دبیرخانه و دستگاه های اجرایی عضو ستاد تلاش کنیم جایگاه استان را ارتقا دهیم.
دکتر هاشمی خاطرنشان کرد: باید تلاش‌ها به گونه‌ای باشد که استان در این مقطع کنونی بتواند از ظرفیت دستور رئیس جمهور در خصوص بازآفرینی شهری بهره بیشتری ببرد.
وی  یادآور شد: در این کار می‌توان حتی از ظرفیت سرمایه‌گذاران خارج از استان هم استفاده کرد و در این زمینه هر حمایتی لازم باشد از سرمایه‌گذاران به عمل می‌آوریم.
استاندار گلستان با اشاره به اینکه در سال۹۶ تعهد اشتغال استان ۱۹هزار نفربوده که تا پایان سال قبل به ۲۱هزار نفر افزایش داشته ، افزود: برای سال ۹۷ تعهد اشتغال دولت ۲۱ هزار نفر است که ۳۰هزاراشتغال برای امسال پیش بینی می شود.
دکتر هاشمی افزود:گلستان به عنوان رنگین کمان ایران زمین بوده که  مجموعه ای از اقوام مختلف نظیر فارس، ترک، ترکمن، سیستانی، بلوچ، قزاق و…است که با وجود تنوع قومیتی، زبانی و مذهبی با صلح و صفا در کنار هم زندگی می کنند.
وی ضمن تقدیر از زحمات و همکاری خوب نمایندگان استان تصریح کرد: در هشت ماهه گذشته گلستان  از لحاظ پرداختهای تسهیلات رفع موانع تولید رتبه پنجم کشور را کسب کرد.
استاندار گلستان  افزود: اگرچه گلستان قبلا یکی از قطب بزرگ کشاورزی و دامپروری بوده  اما در حوزه گردشگری و صنعت ،معدن و تجارت نیز گام‌های بزرگی در این مدت در استان برداشته شده است.

همچنین در این جلسه محبوبی مدیرکل راه وشهرسازی ودبیر ستاد بازآفرینی شهری استان گلستان در این جلسه گزارش مبسوطی از عملکرد ستاد در سال ۹۶ و برنامه های سال ۹۷ ارائه کرد.
گفتنی است در این جلسه ابراهیمی و قره خانی نمایندگان مردم آزاد شهر و علی آباد در مجلس شورای اسلامی،دادبود شهردار گرگان از اقدامات انجام شده در این حوزه گزارشاتی را ارائه کردند

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۴ ق.ظ

دیدگاه