تاکید فرمانده انتظامی گلستان بر پیشگیری، کنترل و مقابله با ناهنجارهای اجتماعی، در طرح سالم سازی دریا

به گزارش  البرز گلستان به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار “علی‌اکبر جاویدان” در بازدید از طرح سالم‌سازی دریا در مناطق ساحلی استان گلستان، با تأکید بر لزوم تداوم طرح‌های امنیت اخلاقی، گفت: نیروی‌انتظامی حافظ ارزش‌ها و دستاوردهای نظام اسلامی است و با اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و اخلاقی، از این دستاوردها پاسداری و صیانت خواهد کرد.

فرمانده انتظامی استان گلستان با اشاره به این‌که نیروی‌انتظامی در خط مقدم مقابله با ناهنجاری‌ها و تهاجمات فرهنگی دشمن قرار دارد، تأکید کرد: یکی از مهمترین مأموریت‌های پلیس، ارتقاء طرح امنیت اخلاقی در جامعه است که با نزدیک‌شدن به فصل تابستان، این طرح در تفرجگاه‌ها و مناطق ساحلی تشدید می‌شود.

سردار جاویدان ارتقاء امنیت اجتماعی و اخلاقی در سواحل دریا را ازجمله مأموریت‌های مهم پلیس در آستانه تعطیلات تابستانه برشمرد و بیان کرد: این طرح همه‌ساله در تقویم مأموریت‌های نیروی‌انتظامی قرار داشته و هدف از آن، برخورد با ناهنجاری‌های اخلاقی و فراهم‌کردن فضای امن توأم با آرامش، برای مسافران است.

این مقام ارشد انتظامی، رعایت هنجارهای اخلاقی و اجتماعی را خط قرمز پلیس در طرح سالم‌سازی دریا عنوان کرد و افزود: رعایت هنجارها، مطالبه مردم از پلیس است و نیروی‌انتظامی مأموریت دارد در پاسخ مطالبات به‌حق مردم، با هرگونه ناهنجاری اجتماعی و اخلاقی برخورد کند.

وی پیشگیری، کنترل و مقابله با جرایم و ناهنجاری‌های اجتماعی را از مهمترین مأموریت‌های پلیس در طرح دریا و تفرجگاه‌ها دانست و عنوان کرد: نقش مشارکت‌های مردمی و مسئولیت‌پذیری دستگاه‌های فرهنگی در ارتقاء فرهنگ عمومی، در این مأموریت نقش مهمی دارد.

سردار جاویدان با تأکید بر هدایت و مدیریت فرهنگی افکار عمومی با لحاظ قراردادن ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب‌اسلامی، اظهار کرد: اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه، مکمل اقدامات انتظامی و قهری است؛ لذا باید با فرهنگ‌سازی و به‌کارگیری روش‌های پیشگیرانه، نسبت به ارتقاء فرهنگ عمومی خصوصاً در مناطق تفریحی و گردشگری، گام‌های مؤثری برداشته شود.

فرمانده انتظامی استان گلستان، تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب را از مهمترین مأموریت‌های پلیس در طرح امنیت اخلاقی عنوان کرد و ادامه داد: رعایت عفاف و حجاب علاوه‌بر استحکام خانواده به‌عنوان کوچکترین نهاد اجتماعی، موجب آرامش روانی در جامعه نیز می‌شود.

وی به اقدامات و فعالیت‌های نیروی‌انتظامی در طرح سالم‌سازی دریا و امنیت تفرجگاه‌ها اشاره و تصریح کرد: طرح سالم‌سازی دریا و امنیت تفرجگاه‌ها، از ۲۵خردادماه آغاز خواهد شد.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: در همین راستا، ۳ ایستگاه پلیس در مراکز ساحلی و ۱۶ ایستگاه پلیس، در تفرجگاه‌ها و مناطق گردشگری گلستان مستقر خواهند شد و تلاش بر این است با همکاری نیروهای بسیجی و پلیس افتخاری و مشارکت مردم قانونمند و متدین، شرایط مناسبی را برای مسافران و شهروندان فراهم کنیم./

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۶:۱۸ ق.ظ

دیدگاه