- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان در مراسم گلریزان خواستار تاسیس ستادهای دیه در سطح شهرستانها جهت آزادی زندانیان شد

به گزارش البرز گلستان مراسم گلریزان آزادی زندانیان به همت دادگستری کردکوی با حضور هاشمیان مدیر کل دادگستری و رضوانی مدیر کل زندانهای استان و سایر قضات و خیرین در نماز خانه دادگستری شهرستان برگزار گردید.

در این نشست هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان اظهار کرد: جشن گلریزان در ماه رمضان به علت نمود بیشتر است و ستاد دیه از سال۶۹ این کار را جهت کمک به زندانیان محکومین مالی انجام داده است و در این مدت ۱۸۰۰ نفر  زندانی مالی آزاد شده و سال قبل ۳۰۵ نفر از زندانیان با کمک خیرین  آزاد شده اند  و الان ۴۰۰ نفر از زندانیان در زندان هستند و منتظر دستهای خیرین هستند  .

وی افزود: در سال گذشته با برنامه ماه عسل ۴۲ نفر زندانی در گلستان  آزاد شده اند

هاشمیان تاکید کرد: این کمک ها فقط مربوط به جرائم غیر عمد می باشد  و زندان برای زندانی زندان نیست و بیشتر برای خانواده های آنان آسیب های به همراه دارد

وی افزود: محکومین درکردکوی ۲۱ نفر می باشد که نیاز به مبلغ یک میلیارد تومان کمک خیرین می باشد.

رئیس دادگستری در ادامه افزود: اگر بشود در طول سال اطلاع رسانی شود و فقط منوط به ماه رمضان نباشد و یک ستاد دیه در شهرستان تاسیس و حسابی اعلام شود و در طول سال این کمک ها جمع اوری شود.

وی تصریح کرد :در استان گلستان همه جرائم رو به کاهش می باشد و در محکومیت مالی افزایش داشتیم  و این از مشکلات اقتصادی جامعه می باشد  و در سال ۹۶ حدود ۴۴ درصد کاهش ورودی زندان داشتیم  ویکی از دلایل آن حضور کشیک قضات  در زندانها  می باشد

 

 

0 [1]
0 [1]