دکتر حسینی مدیر کل بیمه سلامت گلستان خبر داد:استان گلستان پیشرو در ارجاع ارائه خدمات الکترونیک به روستاهابرای خدمات در مانی در کشور

به گزارش البرز گلستان دکتر حسینی مدیر کل بیمه سلامت استان گلستان امروز صبح در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان  در محل سالن جلسات اظهار کرد:در باره افزایش ارتباطات منظم  با رسانه هاباعث سواد در مورد بیمه سلامت می شود و این می تواند کمک کند به تنظیم برنامه های هزینه های درمانی برای مردم.

وی افزود: شما با بروز رسانی اطلاعات مردم در حوزه سلامت می توانید به مردم کمک کنید در زمینه درمان می شوید و بیمه سلامت حدود یک ملیون ۳۰۰هزار نفر تحت پوشش صندق پنجگانه کارمندان دولت و روستائیان و بیمه سلامت همگانی که به رایگان استفاده می کردند و سایر اقشار و بیمه ایرانیان الان مورد توجه واقع شده است .

وی افزود: بیمه همگانی از آبانماه ۹۶ فقط می توانند از بخش دولتی خدمات بگیرند  ضمن آنکه بیمه  روستائیان و همگانی رایگان می باشد  و این دوگروه می توانند از مراکز درمانی خدمات بهتری بگیرند.

مدیر کل بیمه سلامت استان همچنین یاد اورشد: دولت برا ی اینکه ضریب بیمه را داشته باشد و ۵۰ درصد حق بیمه رادولت تقبل کرده است .

وی خاطر نشان کرد: اقدامی از خرداد امسال در بیمارستانها به نام استحقاق سنجی شروع شده است و زمانی که فردی وارد بیمارستان می شود در پذیرش کد ملی بیمار گرفته می شود  و درصورت همپوشانی می تواند از این سیستم با تامین اجتماعی مشخص می شود. و در حال حاضر ۸ بیمارستان در گلستان شامل این طرح می باشند و از اول تیرماه تمامی بیمارستانهای استان تحت پوشش برنامه بیمه همپوشانی می شود.

دکتر حسینی در ادامه گفت: در حوزه بیماران خاص در استان ۵ دسته می باشند هموفیلی  ۹۳ نفرو دهلیزها و ام اس۲۹۰نفر  و پیوند کلیه۵۵۸ نفر  وتااسمی۳۳۴ نفر در استان می باشند ۱۴۷۸ نفر مجموع بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

وی سپس اظهار کرد:  به همه بیمه ها ابلاغ شده است در چهار چوب منابع ابلاغی هزینه شود و یکی از راههای کنترل ارجاع الکترونیک می باشد که از مرداد سال۹۶ این طرح اجرا شد  و بالای۲۴۰ نفر پزشک خانواده درد  هستانهای استان مستقر می باشد و

و این تصمیم  پزشک خانواده پس از ویزیت بیمار روستایی در صورت نیاز به معاینه جدید از طریق سیستم به مراکز بالاتر معرفی می شود و از هزینه ها سنگینتر جلوگیری می شود.

مدیر کل بیمه سلامت سپس تاکید کرد:موارد اورژانسی در زمان بی وقت از موارد فوق مستثنی می باشد   استان گلستان پیشرو در ارجاع الکترونیک در روستاها در کشور  می باشد. و در سال ۹۶ مبلغ ۸۵ ملیارد تومان برای همه روستائیان  به بیمارستانها پرداخت شد و ازابتدای خرداد در تمام سطح استان روستاها در ۱۳۸ دهستان ومرکز خدمات سلامت  این ارجاع انجام می شود.

وی افزود: ما می خواهیم در قسمت دارو مردم مشکلی نداشته باشند و تا دی ماه ۹۶ به داروخانه ها پرداخت طلب آنان را انجام داده است

دکتر حسینی همچنین  گفت: تعریف مشتری مداری در دنیا تغییر پیدا کرده  و الان یعنی دفاع از منافع مشتری در صورتی نمی داند چه کاری برایش خوب است

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۷:۰۷ ق.ظ

دیدگاه