- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

آشنایی با هنرمندان شعبده باز مطرح ایران( این قسمت محمد سامان با اجرای هنرنمایی فرار از زندان پولادین در اعماق دریا )

سامان اجراهای زیبا و مهیجی را تا کنون در سراسر جهان به نمایش گذاشته است و چندین بار نیز به اتفاق دکتر بهروز کریمی در اروپا اجرای صحنه داشته است

به گزارش البرز گلستان در راستای معرفی هنرمندان مطرح شعبده بازی که به نوعی در سطح کشور و یا خارج از کشور اجرای هنرنمایی داشتند در این قسمت با هنرمندی آشنا می شویم  زمزمه هنرنمایی یک ایرانی در اروپا نیز رسیده است و محمد سامان با همکاری استاد بهروز کریمی اجراهی در کشورهای اروپایی داشته است و این هنرمندان می توانند با انتقال تجارب خود نسل جدیدی را تحویل جامعه بدهند  و یقینا با مدیریت خوب استاد کریمی یقینا باعث اجرای هنرنمایی دیگر شعبده بازان  ایرانی در کشورهای اروپایی  باشیم

بیوگرافی محمد سامان شعبده باز معروف ایرانی

محمد سامان متولد هیجدهم تیر ماه ۱۳۲۶ قزوین .
سامان از ۶ سالگی به شعبده بازی علاقمند و از ۱۲ سالگی در مدارس و مجالس هنرنمایی می کرد . وی حدود ۳۴ سال پیش جهت معالجه به همراه خانواده عازم کشور نروژ و در آنجا ماندگار شد . جالب است بدانید سامان در اروپا لقب هودینی را کسب کرد که برایش بسی افتخار بوده و هست .
فرار از زندان پولادین در اعماق دریا یکی از بزرگترین و پرسر صدا ترین اجراهای سامان در رسانه های اروپا که مستقیم از شبکه های تلویزیونی پخش می شد . اجرا از این قرار بود که سامان را در حضور انبوه تماشاگران و خبرنگاران خارجی با دستهای زنجیر زده به درون گاو صندوق گذاشته و رمز گاو صندوق را بسته و با هلیکوپتر صندوق را به داخل یک گاو صندوق دیگر جای میدهند و مجدداً از چهار طرف با زنجیر بسته و به دریا رها می کنند . غواصان در صحنه حضور دارند و هلیکوپتر و جرثفیل برای جلوگیری از اتفاقات احتمالی حضور داشتند که خوشبختانه سامان در موعد مقرر در میان امواج پر خروش دریا خود را از گاو صندوق رها و با موفقیت بیرون می آید و در میان موجی از تماشاگران مورد تشویق قرار می گیرد.
سامان اجراهای زیبا و مهیجی را تا کنون در سراسر جهان به نمایش گذاشته است و چندین بار نیز به اتفاق دکتر بهروز کریمی در اروپا اجرای صحنه داشته است . سامان همواره در تمام اجراها و مصاحبه هایش از دکتر بهروز کریمی (پریستو) پدر شعبده ایران یاد می کند و پریستو را بعنوان یک پیشکسوت و استوره هنر شعبده و بمب خنده معرفی می نماید .
چند نمونه از اجراهای سامان عبارت است از:
ـ رانندگی با چشمان بسته که مستقیم از صدا و سیما پخش گردید.
ـ فرار از زندان مرگ
ـ میز مرگ دیوید کاپر فیلد
ـ گیوتین سر
ـ رها شدن در آکواریوم با دست و پای بسته و فرود وزنه ای بصورت نیزه با وزن ۵۰ کیلو گرم بطرف قلب
ـ رکورد خوردن ۵۲ عدد تیغ ژیلت
ـ دونیم کردن فرزند خود بصورت عمودی از فرق سر ، اجرایی که تا کنون دیگر شعبده بازان انجام نداده اند. و دهها اجرای مهیج و متنوع دیگر .

 

[1]

[2]

+4 [3]
0 [3]