آشنایی با هنرمندان شعبده باز مطرح ایران/ امیر علی افتخاری نوجوانترین شعبده باز ایران ،پدیده و نفر سوم دومین جشنواره ستاره های صحنه کشور

استاد بهروز کریمی: درخشش و اجرای عالی امیر علی در دومین جشنواره ستاره های صحنه کشور و کسب رتبه سوم کشوری  در بخش نمایش مهیج باعث شگفتی بنده و همه داوران کشوری و حاضران  شد

 

به گزارش البرز گلستان زمانی که امیرعلی افتخاری دانش آموز گلستانی از شهرستان کردکوی  مترصد  آن بود که بدنبال کسب یک هنر مفرح و شادی بخش باشد با حضور استاد بهروز کریمی شعبده بازی کشور با اسم هنری پریستو جهت اجرای برنامه به همراه تیمی در شهرستان کردکوی حضور پیدا کرد و این اولین جرقه بود که امیر علی هنر گمشده خود را در دستان کریمی پیدا کرد و در چند شب اجرا در شهرستان امیر علی هر شب از مشتریان دائم استاد بوده است.

امیر علی همیشه جرقه کسب  یادگیری  این  هنر را با دیدن هنرنمایی استاد کریمی در استج بیان می کند.

در آخرین شب اجرا امیر علی به اتفاق پدرش خدمت کریمی می رسند و برای ایشان از علاقمندی امیر علی از این هنر می گوید در آنجا  استاد کریمی ضمن بیان نکاتی مهم از این انتخاب امیر علی استقبال کرد و نکات مهمی  را برای شروع کاراظهار کرد.

بدنبال ایجاد این علاقمندی  امیر ارتباطی با حسین شهریاری یکی از شاگردان استاد کریمی که از همشریانش بود پیدا کرد و چند جلسه ای با ایشان فعالیت نمود.

اراده و همیت و تلاش و کوشش و مطالعه  امیر علی خیلی سریع باعث رشد وی در این هنر شد و او شاید بعضی از روزها تا ۸ساعت تمرین داشته و حتی اکثر اجراهای هنرمندان این بخش را از فضای مجازی دنبال می کرد.

شاید اولین اجرای امیر علی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان باعث آن گردید که انگیزه امیر علی در این راستا بیشتر شود و بدنبال آن اجراهای مختلف در مدارس و مساجد شهرستان و بعد اجرا در ادارات کل استان که یکی پس از دیگری اجرای امیر علی را در این هنر بیشتر کرد و برای اولین بار در عید فطر از طرف صداو سیمای مرکز گلستان برای اجرا دعوت شد که اجرای اجرای عالی آن در سطح استان معروفیت وی رابیشتر کرد.

امیرعلی در اکثر جشن های بزرگ ادارات کل استان اجرا داشته و حتی برای اجرای در سالن جلسات استانداری دعوت شده که اجرای خوبش مدیران استانی را بیشتر مترغب نمود که از  کارهای او بیشتر  بهره مند شوند.

زمانی که برای اولین بار اسم ثبت نام در جشنواره ستاره های صحنه به گوش امیر علی رسید برق حضور در آن در چشمانش موج زده بود.

استاد بهروز کریمی پدر شعبده بازی ایران در این زمینه می گوید: زمانی که امیر علی با من تماس گرفت برای حضور در این جشنواره من شاید فکر می کردم واقعا برای اون حضور در این جشنواره زود باشد و من مسئله درسش را بیان کردم که خودش و پدرش اعلام کرد امیرعلی  در درس بسیار قوی عمل می کند .

پدر شعبده بازی ایران  افزود:بدنبال ایجاد واراده در امیر علی من مترغب شدم که او در این جشنواره حضور پیدا کند  شاید بیشتر بصورت کسب تجربه و آشنایی با بزرگان این فن

وی از شگفتی های این حضور در جشنواره حضور بسیار جدی و عالی امیر علی که بنوعی شگفتی و تشویق  همه داوران و حاضران در جشنواره را بدنبال داشته است و افزود: داوران جشنواره که همگی از بزرگان عرضه هنرهای نمایش و باسابقه کشور از جمله مجید قناد حسین رفیعی و جواد انصافی  بودن  از من پرسیدن که این نوجوان با این اجرا چند سال می باشد که تمرین میکند و من در جواب گفتم زمان زیادی نیست دوسال مجدد شان این بود که اون سال دیگر چه کار می کند من گفتم سال دیگر دیوید کاپرفیلد جوان ایرانی را در روی صحنه می بینید.

استاد کریمی که در همایش تولد امیرعلی و اهدای حکم  و نشان عضویت در انجمن شعبده بازان بین المللی  در جمع هنرمندان گلستان سخنرانی می کرد گفت: کسب مقام سوم توسط امیر علی علی بر ایجاد شگفتی همگان  موجب تعجب من شده بودم که اون چگونه رشد کرده و آن هم در جمع بزرگان این رشته با آرای داوران به مقام سوم جشنواره ستاره های صحنه کشور در بخش نمایش های مهیج و شعبده بازی رسیده است.

به هر حال اجرای امیر علی در مراحل مختلف و اعیاد در صداو سیما و مساجد و ادارات کل و مراسمات خیرین برای بازنشستگان و کودکان بی بضاعت و بیماران سرطانی بصورت داوطلبانه باعث  بیان ایجاد و تقویت روحیه خیر ی و انساندوستانه امیرعلی در جامعه شده است .

امیرعلی هم اکنون ارتباط بسیار نزدیکی با استاد کریمی و سایر هنرمندان این بخش در کشور دارد و همیشه اظهار می دارد که باید در این هنر بیشتر مطالعه و اجرا  و تمرین را داشته باشد.

 

 

 

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۹:۴۹ ق.ظ

دیدگاه