- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

استاندارگلستان در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان راه اندازی کتابخانه های روستایی نقش بسزایی در رشد فرهنگ مطالعه در روستاها دارد

استاندار در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان راه اندازی کتابخانه های روستایی نقش بسزایی در رشد فرهنگ مطالعه در روستاها دارد

البرز گلستان/استاندار گلستان با تاکید بر اینکه باید اولویت فعالیت انجمن کتابخانه ها در شهرستان ها مشخص شود، اظهار کرد: راه اندازی کتابخانه های روستایی می تواند نقش بسزایی در رشد فرهنگ مطالعه در محیط های کوچک روستایی داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان [1]،دکتر سید مناف هاشمی پیش از ظهر امروز یکم خرداد در در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان با اشاره به اینکه کتابخانه ها تنها به لحاظ فضای کمی ارزیابی نمی شوند،تصریح کرد: کتابخانه های استان باید به لحاظ محتوایی نیز رشد خوبی  داشته باشند.
وی با بیان اهمیت سیر مطالعاتی در جامعه ، یادآور شد: کتابخانه ها باید برای مخاطبان خود شوق مطالعه، انگیزه و جاذبه  ایجاد نمایند تا در جامعه بیقراری نسبت به مطالعه ایجاد شود.
استاندار گلستان با اشاره به رشد فن آوری های روز، گفت: اگرچه عمران و ساخت کتابخانه از اهمیت بالایی برخوردار است اما بیش از آن کتابخانه های استان باید در حوزه محتوایی و ورودی کتاب غنی شوند.
دکتر هاشمی با تاکید بر اینکه گلریزان کتاب برای روستاییان و نیازمندان یکی از اولویت های اداره کل کتابخانه های استان است، افزود: ایجاد کتابخانه مرکزی نیاز استان تلقی می شود و تحقق این پروژه با همکاری شهرداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد گلستان موجب شکوفایی فرهنگی در سطح  استان می شود.
وی توجه به راهبرد های نرم افزاری در افزایش اقبال به کتاب خوانی را پراهمیت دانست و خاطر نشان کرد:باید از ظرفیت مدارس بلااستفاده جهت راه اندازی کتابخانه های روستایی کوچک و همچنین مکانهای ورزشی استفاده  شود.
استاندار گلستان بابیان اینکه ارتقاء جامعه باید از مسیر کتاب صورت گیرد، تصریح کرد: باید عرصه استان عرصه کتاب و کتاب خوانی باشد، چرا که مسئله کتاب مسئله مهمی است و با بررسی نمونه های موفق مطالعه در دنیا موجبات افزایش استقبال عمومی به کتاب را ایجاد کنیم.
لازم به ذکر است در ابتدای این جلسه رضا قوانلو مدیر کل کتابخانه های استان گزارشی از وضعیت کتابخانه های استان ارائه کرد و اعضای حاضر در جلسه پیرامون آن به بحث و تبادل نظر پرداختند.

[2]

[3]

0 [4]
0 [4]