- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

آذری مدیر کل فرودگاههای گلستان: تا ۲۰ سال آینده به هیچ طرح توسعه‌ای در فرودگاه گرگان نیاز نداریم

آذری مدیر کل فرودگاههای گلستان: تا ۲۰ سال آینده به هیچ طرح توسعه‌ای در فرودگاه گرگان نیاز نداریم

 

به گزارش البرز گلستان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرودگاههای استان گلستان؛ رامین آذری با بیان این که پس از نصب و راه اندازی دستگاه های کمک ناوبری ILS،DVOR و سیستم روشنایی تقرب دقیق (PALS) که در سال ۹۶ نصب شده ، فرودگاه گرگان به یکی از به روزترین فرودگاه‌ها در حوزه دستگاه‌های ناوبری و کمک ناوبری تبدیل می‌شود و ان شاءالله تا ۲۰ سال آینده به هیچ طرح توسعه‌ای نیاز نداشته باشیم چون به روزترین دستگاه‌های موجود دنیا در فرودگاه گرگان نصب و آماده بهره برداری است.

وی افزود:پیش از این فقط سه ایرلاین ایران ایر، آسمان و زاگرس در فرودگاه گرگان پرواز داشتند. اکنون چهار ایرلاین قشم ایر، کیش ایر، آتا و پویا به آنها اضافه شده و ما اکنون هفت ایرلاین فعال در فرودگاه گرگان داریم که به نظرم آمار خوبی است. این استان یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و حضور هفت ایرلاین برای فرودگاه استان آمار خوبی است. درباره اعزام و پذیرش مسافرو نشست و برخاست پرواز هم باید بگویم که در سال ۹۵، تعداد ۲۷۴۷ پرواز داشتیم که در سال ۹۶ به ۴۰۷۳ نشست و برخاست افزایش پیدا کرد که رشد ۴۸ درصدی را نشان می‌دهد. دکتر مه‌آبادی در سخنانش در نشست خبری اخیر(۱۸ اردیبهشت ماه در گرگان) گفتند که آمار ۹۶ به ۹۵ کل شرکت فرودگاه‌ها رشد ۸ درصدی را نشان می‌دهد و این رشد برای ما ۴۸ درصد بوده است. ۲۲۴ هزار و ۲۶۲ نفر مسافر در سال ۹۵ داشتیم که این عدد به ۲۹۵ هزار و ۸ نفر در سال ۹۶ رسید و رشد ۳۲ درصدی را نشان می‌دهد. میزان نقل و انتقال بار هم رشد ۴۵ درصدی را نشان می‌دهد. این در حالی است که یک نفر هم به تعداد پرسنل فرودگاه گرگان افزوده نشده است.

آذری در ادامه  اخذ سند فرودگاه تاکید کرد:خوشبختانه فرودگاه گرگان جزو اولین فرودگاه‌هایی است که موفق به اخذ سند تک برگی شد. ما ۳۲۷ هکتار اراضی در فرودگاه گرگان داریم و ۳۰۹ هکتار در فرودگاه کلاله. من همین جا از مدیرکل سابق اداره کل فرودگاه استان گلستان تشکر می‌کنم چون زحمات زیادی را در این خصوص کشیدند. ما الان سند تک برگی برای فرودگاه گرگان و کلاله را داریم که فکر می‌کنم از این نظر جزو اولین اداره کل‌ها در شرکت فرودگاه‌ها وناوبری هوایی ایران باشیم. خوشبختانه مشکلی درباره اراضی و اخذ سند نداریم.

آذری در باره  طرح جامع فرودگاه گرگان  تصریح کرد:اینجا دو مشکل تقریبا بزرگ داریم. برای اینکه بتوانیم طرح جامع فرودگاهی را اجرا کنیم، باید این دو مشکل حل شوند. یکی این که ۳۵ هکتار از اراضی ما دست هوانیروز است و استانداری باید زمینی را با آن تعویض کند. یک مشکل هم که مانعی بر سر راه گرفتن گواهی نامه فرودگاهی است، تپه‌ای تاریخی به نام “نرگس تپه” است که ما هفته قبل از آن بازدید داشتیم. این تپه در مجاورت باند قرار دارد و برای دریافت گواهی نامه فرودگاهی باید این تپه با شیب ملایمی صاف شود. امیدوارم با همکاری مقامات استان بتوانیم این دو مشکل را حل کنیم.

وی در جواب این سوال که اگر بخواهید چشم اندازی را برای فرودگاه گرگان ترسیم کنید، چه تصویری را ارائه می دهیدگفت ؟دکتر مه‌آبادی در نشست خبری در گرگان جمله‌ای را گفتند که خیلی جمله کاملی بود. ایشان گفتند که تمام پروژه‌های فرودگاه گرگان تا پایان امسال تمام خواهد شد. این اتفاق بزرگی است و شنیدن این جمله از زبان مدیرعامل برای من هم شیرین بود. فرودگاه گرگان به نظر من یک فرودگاه شیک، زیبا و به روز است. امیدوارم به همین روند موفقیت ادامه دهد. فرودگاه کلاله را اگر از بالا ببینید، واقعا زیباست. ما همین امروز در فرودگاه کلاله برنامه چتربازی داریم. این فرودگاه برای پروازهای تفریحی و چتربازی فوق العاده است. امیدوارم فرودگاه کلاله روزی مرکز پروازهای تفریحی و ورزش‌های هوایی کشور باشد.

تهیه خبر از حسین مصدق

0 [1]
0 [1]