- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

چراغعلی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان از وجود۶۵ منطقه سکونتگاه غیر رسمی ( پایگاه اصلی مهاجرت‌ها و اقامت موقت) در استان خبرداد

البرز گلستان عبدالرضا چراغعلی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان صبح امروز در جمع خبرنگاران استان گلستان به مناسبت روز ملی جمعیت در محل اداره کل ثبت احوال برگزار شد گفت: در حوزه آسیب‌های اجتماعی بدون استفاده از اطلاعات ثبت شده در سازمان ثبت احوال قادر به برنامه‌ریزی نیستیم.

وی ادامه داد: امروز اطلاعات ما در موضوع کودکان بازمانده از تحصیل ناشی از همکاری سازمان ثبت‌احوال و دستگاه‌های مرتبط دیگر است و نشان می‌دهد اطلاعات و آمار یک اصل در برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان تصریح کرد: زمان پنهان کاری به سر آمده و باید آمارها بیان شود و بعد ببینیم دلایل آن پدیده و آسیب اجتماعی همانند طلاق چیست.

چراغعلی اضافه کرد: ۱۰ ملیارد تومان سرمایه‌گذاری برای آسیب‌های اجتماعی در استان انجام شده اما همه اقدامات انجام شده تا به امروز با بایدهایی که در حوزه حل آسیب‌های اجتماعی نیاز است تناسب نداشته و باید بیش از این کار کنیم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان تاکید کرد: در استان گلستان مهاجرت پنهان داریم که متاسفانه افراد در فاصله دو سرشماری وارد استان می‌شوند و در سکونتگاه‌های غیر رسمی ساکن می‌شوند و غریب ۶۵ منطقه سکونتگاه غیر رسمی در استان گلستان داریم که پایگاه اصلی مهاجرت‌ها است و اقامت موقت دارند و از آنجا به سایر شهرها و مراکز دیگر مهاجرت می‌کنند.

چراغعلی بیان کرد: در استان گلستان به نحو احسن از اتباع خارجه در حال پذیرایی هستیم و کل اتباع خارجه استان در دو شهر گنبدکاووس و گرگان ساکن هستند و تقریبا معادل اتباع خارجی دارای کارت مهاجرت، مهاجران غیرمجاز در استان حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۲۵ هزار نفر دارای کارت مهاجرت رسمی در استان حضور دارند، اظهار کرد: جمعیت زیادی افراد بدون هویت در استان گلستان حضور دارند که به عنوان یک چالش بزرگ مطرح است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان گفت: موضوع کودکان بازمانده از تحصیل یکی از مسائلی است که با جدیت برای آن تمرکز داریم و متاسفانه در یک روستا ۸۰۰ کودک را شناسایی کردیم که باید در مدرسه باشند و نیستند.

خبر محمد یزدانی

0 [1]
0 [1]