تاکید استاندار گلستان درساماندهی و برطرف کردن نقاط حادثه‌ خیز و کاهش تصادفات جاده‌ای در اولویت استان

استاندار گلستان درجلسه کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل استان؛

ساماندهی و برطرف کردن نقاط حادثه‌ خیز و کاهش تصادفات جاده‌ای در اولویت استان است

البرز گلستان استاندار گلستان ضمن تاکید شناسایی نقاط پرحادثه استان،اظهار کرد:ساماندهی و برطرف کردن نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای گلستان و کاهش تصادفات جاده‌ای باید در اولویت کار سال۹۷ کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی و حمل و نقل استان باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان،دکتر سید مناف هاشمی در دومین جلسه کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل استان تصریح کرد:باتوجه به اقدامات انجام شده جهت ارتقاء ایمنی در محورهای مواصلاتی استان، ضرورت حذف نقاط اصلاح شده و شناسایی نقاط پرحادثه و بطور کلی به روز رسانی باید در دستور کار دستگاههای متولی قرار گیرد.

وی یکی از دغدغه‌های مهم استان را ایمنی در راه‌ها برشمرد و افزود: تجاوز به چپ ، سبقت غیرمجاز ، عدم رعایت حق تقدم ، نقص فنی سیستم روشنائی جزو مهمترین تخلفات صورت پذیرفته در سطح راههای استان می باشد.

استاندار گلستان با تاکید بر آموزش و ارتقاء ایمنی راه های استان گفت: حضور موثر در مدارس ، آموزش موتورسواران ، آموزش رانندگان حمل و نقل عمومی و مدیران فنی ، بهره گیری از امکانات رسانه ای ، بروز رسانی نقاط حادثه خیز ، آشکار سازی نقاط حادثه خیز ، پیگیری برای ایمن سازی و رفع نواقص جاده ای و…. در دستور کار سال جاری اعضای کمیسیون ایمنی راههای استان قرارگیرد.

دکتر هاشمی با اشاره به اینکه ۴۸ نقطه پر خطر و حادثه خیز در استان وجود دارد یاد آور شد: نقاط حادثه‌ خیز جاده‌ای گلستان در سال ۹۷ ساماندهی شده و کاهش تصادفات جاده‌ای نیز از برنامه های اولویت دار کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی و حمل و نقل استان گلستان می باشد.

وی گلستان را جزو استانهای حادثه خیز کشور برشمرد و افزود: شکل ترافیک عبوری استان نیز به دلیل حجم بالای ترافیک وسایل کشاورزی و موتور سیکلت در فصول مختلف سال با استان های دیگر متفاوت است.

استاندار گلستان فرهنگ جابه جایی بار و مسافر را یکی از دغدغه ها و مشکلات رانندگی این استان بیان کرد و یادآور شد: برای ارتقای فرهنگ تردد و رانندگی نیازمند اجرای برنامه های موثر از سوی مسئولان زیربط است.

استاندار گلستان با بیان اینکه حجم ترافیک در محورهای مواصلاتی استان دو برابر میانگین کشوری است،خاطرنشان کرد: با هدف کاهش شمار تصادفات این کمیسیون در حال بررسی، تجزیه و تحلیل عوامل اصلی تصادف منجر به مرگ در سطح استان است که با تکمیل آن اقدامات لازم در جهت کاهش روند تصادفات با کمک از وزارت متبوع و دستگاه‌های متولی استان صورت می گیرد.

دکتر هاشمی در پایان عدم توجه به جلو،عدم رعایت حق تقدم و سرعت زیاد را سه عامل مهم در بروز تصادفات دانست.

در این جلسه هر یک از دستگاههای عضو، برنامه و طرح های خود را جهت کاهش تصادفات جاده‌ای تشریح کردند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۶:۱۵ ب.ظ

دیدگاه