آیت الله سید کاظم نورمفیدی امام جمعه گرگان:امنیت پایدار در منطقه باید توسط خود مسلمانان تحقق پیدا کند

البرز گلستان/آیت الله سید کاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه گرگان با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: در روایات، انبیاء تاکیدات بسیار مهمی را درباره اهمیت ماه مبارک رمضان بیان کردند.

وی افزود: ماه مبارک رمضان ماهی است که زمین و زمان، عرش و فرش و ملائکه دست به دست هم می‌دهند برای اینکه بندگان خدا را در میهمانی خداوند پذیرایی کنند و ما باید از این فرصت و موقعیت بهترین استفاده را داشته باشیم.

امام جمعه گرگان تصریح کرد: دل انسان همانند لباس و بدن انسان چرک می‌شود و انسان به دنبال برطرف کردن آن است اما انسان چرک دل را متوجه نمی‌شود و استغفار بهترین راه برای پاک کردن دل‌ها است.

وی اظهار کرد: پیامبر اسلام(ص) فرمودند که دل انسان آینه است و خداوند در دل انسان تجلی پیدا می‌کند و ماه رمضان ماه استغفار است و استغفار تنها در زبان نیست و گام بعدی آن ندامت و پشیمانی است.

آیت الله نورمفیدی گفت: باید از فرصت ماه رمضانی که در آن قرار داریم استفاده کنیم و تکلیف خود را با خداوند مشخص کنیم  و باید زندگی ائمه را ببینیم و خود را در برابر آن مقایسه کنیم و ببنیم چه میزان با آنها فاصله داریم.

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: ماه مبارک رمضان ماه بسیار پربرکتی است به خصوص در زمان سحر که استغفار در زمان سحر بسیار مهم است و باید حداکثر استفاده را از این ایام ببریم.

وی همچنین با اشاره به انتقال سفارت امریکا به بیت‌المقدس گفت: امریکا این کار را دقیقا در روز نکبت که همان روزی است که رژیم صهیونیستی پایه گذاری شده، انجام داد که مردم  فلسطین در این روز تظاهرات کردند که سربازان جنابت کار رژیم صهیونیستی مردم را به گلوله جنگی بستند.

آیت الله نورمفیدی گفت: در این جنایت بیش از ۶۰ نفربه شهادت رسیدند که ۸ شهید کودک بوده و بیش از ۳ هزار نفر مجروح شدند که ۲۵۰ نفر آنان کودکان بودند که رژیم صهیونیستی با حمایت و همکاری آل‌سعود و برخی شیوخ منطقه حمام خون به راه انداخت.

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: اما تاریخ نشان داده که این ستمگران ماندگار نیستند و امیدواریم به زودی شاهد نابودی و ذلت آل سعود باشیم که چند سالی است جنایت‌های مختلفی در یمن و سوریه و غیره انجام داده است.

وی همچنین با اشاره به نامه ترامپ به برخی شیوخ منطقه اظهار کرد: ترامپ در نامه خود به این شیوخ آن ها را تحریک کرده که دشمن همه شما ایران است و از این راه ایران‌هراسی را شکل داده و سعی دارد اجماعی در منطقه بر علیه ایران ایجاد کند تا پول‌های آن‌ها را بگیرد.

آیت الله نورمفیدی افزود: ترامپ به این شیوخ گفته که اگر می‌خواهید شر ایران را در منطقه کم کنید بیایید و پول خرج کنید اما این کشورها باید بدانند که باید مردم منطقه امنیت را به وجود بیاورند و امریکا هیچ‌گاه قابل اعتماد نبوده و این موضوع را در برجام نشان داده است.

امام جمعه گرگان افزود: همه مسئولان کشورها باید بدانند که امنیت پایدار در منطقه باید توسط خود مسلمانان تحقق پیدا کند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱:۲۱ ب.ظ

دیدگاه