طهماسبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان : بازارچه مرزی اینچه برون ساماندهی و نوسازی می شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: ساماندهی و نوسازی بازارچه مرزی اینچه برون در دستور کار کمیسیون عمران و امنیت مرز استان گلستان قرار دارد.

البرز گلستان/”علی اصغر طهماسبی” در دومین جلسه کمیسیون عمران و امنیت مرز استان در سال ۹۷ اظهار کرد: باید کاری کنیم که بازارچه مرزی ما در اینچه برون که گمرک آن تنها راه خشکی و ارتباطی استان گلستان، کشور ترکمنستان و آسیای میانه است ساماندهی شده و رونق پیدا کند.

وی در اختیار داشتن مرز و دریا را دو شاخصه توسعه استان عنوان کرد و گفت: خوشبختانه ما در استان گلستان این دو شاخصه مهم را داریم، اما این ظرفیت تا کنون کمتر مورد توجه قرار گرفته و متأسفانه همین امر موجب کوچ بسیاری از مرزنشینان ما به مناطق شهری استان شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با بیان اینکه معیشت مرزنشینان مبتنی بر کشاورزی، دامداری، صید ماهی و کسب و کار در بازارچه مرزی است، خاطرنشان کرد: اگر ما بتوانیم امکانات عمرانی و رفاهی را در مرزهای خود ایجاد و آبادانی را به این مناطق ببریم، از مهاجرت مرزنشینان به مناطق شهری استان جلوگیری خواهد شد.

طهماسبی در پایان با تأکید بر مدیریت یکپارچه مرزی و پرهیز از رفتارهای سلیقه ای گفت: سال ۹۷ سال مطالبات اجتماعی است و با توجه به پایین آمدن آستانه تحمل مردم باید تلاش شود تا مسائل کوچک به چالش های اجتماعی تبدیل نشود.

 خبر مسلم افتخاری

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۵:۵۷ ب.ظ

دیدگاه