- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

درگلستان برگزار می شود/ همایش سرمایه گذاری خارجی بامعرفی فرصتها و ظرفیتهای سرمایه گذاری در استان

نشست هم اندیشی و هماهنگی مدیران دستگاههای اجرایی پیرامون برگزاری همایش سرمایه گذاری خارجی به میزبانی اداره کل امور اقتصادی و دارایی در مرکز خدمات سرمایه گذاری استان گلستان برگزار شد.

البرز گلستان/نشست هم اندیشی و هماهنگی مدیران دستگاههای اجرایی جهت برگزاری همایش سرمایه گذاری خارجی با ریاست ربیعی معاون استاندار و با حضور دالوند معاون دفتر سرمایه گذاری خارجی سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران و رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری کل کشور و دکتر گرجی نماینده گروه حقوقی دکاپوآ ایتالیا و به میزبانی طبرسا نماینده وزیر و مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان؛ در مرکز خدمات سرمایه گذاری استان گلستان تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل، در این نشست نماینده وزیر و مدیر کل اموراقتصادی و دارایی استان با تبریک اعیاد شعبانیه و خیر مقدم به مدعوین بخصوص معاون دفتر سرمایه گذاری خارجی سازمان عنوان کرد: یکی از برنامه های مهم استان در سال ۹۷ و همینطور یکی از مهم ترین برنامه های کلیدی استاندار در سال جاری برگزاری همایش سرمایه گذاری خارجی است، که قرار است در این همایش فرصتها و ظرفیتهای سرمایه گذاری استان در بخش های مختلف ارائه شود.

داود طبرسا گفت: برای برگزاری این همایش به مشارکت همگانی دستگاههای اجرایی نیاز است، با توجه به اینکه استقرار دبیرخانه این همایش در مرکز خدمات سرمایه گذاری استان است، در بحث تعیین و انعقاد قرارداد با شرکت مشاور، تهیه و بروز رسانی بسته ها وفرصتهای سرمایه گذاری و دعوت از مقامات لشگری و کشوری و مهمانان داخلی و خارجی و تأمین منابع مالی و همچنین تشکیل شورای تخصصی راهبردی، به مشارکت همه دستگاههای اجرایی نیاز خواهد بود.

در ادامه ربیعی معاون توسعه مدیریت استانداری استان اظهار داشت: مدتی است که موضوع برگزاری همایش سرمایه گذاری در استانداری به ریاست دکتر هاشمی استاندار محترم مطرح شده است، و مهم ترین و جدی ترین گام در راستای ایجاد توسعه و رفاه عمومی استان سرمایه گذاری خواهد بود، که باید صورت گیرد.

وی افزود: سرمایه گذاری معمولا دو بخش است ؛منابع دولتی و منابع خصوصی. منابع دولتی بنا به دو دلیل پروژه ها را تکمیل نخواهد کرد؛ چرا که اولا زیرساخت ها را آماده می کند و به خروجی توجهی ندارد؛ دوم اینکه تا زمانی که تصویب شود، تخصیص صورت گیرد و ارجاع پیدا کند عایدی نخواهد داشت، به همین استدلال، بهترین حالت ممکن، سرمایه گذاری بخش خصوصی است. در راستای انجام این مهم خیلی از کار ها را باید انجام دهیم، یکی از مولفه هایی که می توان به آن توجه کرد، برگزاری همایش سرمایه گذاری خواهد بود که می تواند مارا در راه رسیدن به اهداف کلان استانی سوق دهد.

ربیعی در ادامه افزود: برای برگزاری همایشی در این سطح اقدامات بسیاری باید قبل و حین اجرا صورت گیرد و همچنین بخشمهمتر آن اقداماتی است که بعد از انجام همایش صورت خواهد گرفت. یکی از وظایف مهم ما حین اجرای همایش، شناساندن استان  گلستان است.

وی در ادامه عنوان کرد: خود این همایش می تواند فرصتی باشد که استان گلستان را به معنای واقعی، پتانسیل و امکاناتش را بشناساند. وبه دلایل مختلف نیز برگزاری این همایش مورد تأکید استاندار است.در ادامه نشست دکتر گرجی از گروه حقوقی دکاپوآ که کار حقوقی این شرکت ایتالیایی را در ایران و اکثر کشورهای اروپایی انجام می دهند. به موارد مهمی در راستای تجربیات بین المللی خود اشاره نمود.

مطالب گرجی با اشاره به قوانین و مقررات شرکتهای سرمایه گذار ایتالیایی و همچنین ارائه راه کار های حقوقی سرمایه گذاری در ایران عنوان شد.

وی با ابراز خرسندی از همایش برگزار شده در ایتالیا در اسفند ماه ۱۳۹۶و حضور طبرسا نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان گلستان در آن همایش از استقبال سرمایه گذاران ایتالیایی جهت انجام سرمایه گذاری در ایران و بخصوص استان گلستان خبر داد.

ایشان همچنین  در ادامه سخنرانی خود به سوالات مطرح شده مدیران دستگاههای اجرایی حاضر در جلسه پاسخ داد.

این جلسه با سخنرانی دالوند معاون دفتر سرمایه گذاری خارجی سازمان و کمکهای اقتصادی و فنی ایران و رئیس مرکز خدمات و سرمایه گذاری کل کشور همراه شد.

دالوند ضمن تشکر از حضور مدیران در این این جلسه از عزم جدی این سازمان برای جلب سرمایه گذار خارجی به ایران و استان خبر داد.

معاون دفتر سرمایه گذاری خارجی سازمان ضمن ابراز خرسندی از روحیه بالا و انسجام مدیران دستگاههای اجرایی در جهت سرمایه گذاری داخلی و خارجی و همچنین حمایت از سرمایه گذاران فعلی استان، نوید معرفی چند دفتر حقوقی از کشورهای روسیه و آلمان را در جهت راهنمایی، مشاوره و تعامل سازنده با مدیران این استان را داد.

وی با توضیح اینکه این شرکتها حاوی اطلاعات بسیار مفید از سرمایه گذاران و همچنین تسلط کافی بر قوانین سرمایه گذاری بین المللی دارند، اذعان داشت که همایش سرمایه گذاری پیش رو می تواند نقطه ی عطفی در ارتباطات مدیران دولتی و سرمایه گذاران بخش خصوصی با سرمایه گذاران و مدیران بخش خصوصی کشورهای مطرح شده باشد.

خبر محمد یزدانی

0 [1]
0 [1]