- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

دکتر فاضل رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان:دانشگاهها را باید به سمت کارآفرینی سوق دهیم

البرزگلستان/ طی مراسمی به مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت استاد شهید مطهری و روز معلم از اساتید نمونه دانشگاه علوم پزشکی گلستان با حضور دکتر فاضل رییس دانشگاه و اعضای هیات رییسه تجلیل شد.
دراین مراسم رییس دانشگاه ضمن تبریک روز استاد و با اشاره به مقام شامخ استاد و معلم گفت : درهمه فرهنگ ها جایگاه استادی و معلمی دررتبه بالایی قرار دارد و اساتید نقش برجسته ای درساختن آینده هر کشوری را دارند.
دکتر فاضل با تاکید براینکه باید آموزشها را به سمت مهارت آموزی هدایت شود گفت:متاسفانه در گذشته از این امر تا حدودی غافل بودیم که امید واریم که با تدابیری که اندیشیده شده است به این سمت حرکت کنیم.
وی برضرورت ارتباط مراکز علمی و دانشگاهها با صنعت تاکید کرد وگفت؛ دانشگاهها را باید به سمت کارآفرینی سوق دهیم.
وی همچنین به مشکلات بودجه ای اشاره کردوگفت؛باوجود کمبود منابع سعی داریم در سال ۹۷با بودجه ای مناسب توسعه فضای آموزشی درصیاد را داشته باشیم و همچنین با افتتاح اورژانس بیمارستان ۵آذر فضای آموزشی درمانی ما افزایش پیدا خواهد کرد.
دراین مراسم حجت الاسلام حسینی کوهستانی مسئول نهادنمایندگی ولی فقیه دردانشگاه نیز شغل معلمی رابرابر با شغل انبیاء توصیف کردو تاکید کرد هر استادی می بایست در وهله اول به تزکیه توجه نماید و سپس آموزش را اساس کار خود قرار دهد.
وی همچنین شاخصه های یک استاد و معلم را به تفصیل برشمرد.
دکتر رجایی معاون آموزشی دانشگاه نیز با اعلام اینکه بعد از شانزده سال از تاسیس دانشکده پزشکی در حال حاضر ۳۰۰۰ دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه تحصیل می کنند افزود؛ بیش از ۳۰۰ عضو هیات علمی درکنار اساتید دیگر درامر تربیت و آموزش نیروی انسانی مارا یاری می نمایند.
وی بر لزوم توجه به دریافتی های اساتید تاکید کردوگفت؛ رییس و اعضای هیات رییسه دانشگاه دراین زمینه تمام تلاش خود را انجام می دهند.
وی از توجه خاص دکتر فاضل رییس دانشگاه به امر آموزش تقدیر کردو افزود؛ درنظر است انتخاب روسای دانشکده ها از طریق انتخابات صورت گیرد که ضروری است اعضای محترم هیات علمی مشارکت بیشتری نمایند.
درپایان از اساتید نمونه و فرایندهای برتردانشگاه علوم پزشکی گلستان تجلیل شد.

خبر مسلم افتخاری

0 [1]
0 [1]