آبزرور: نشستی در لندن برای بررسی راه های مقابله با داعش برگزارمی شود

به گزارش پایگاه خبری البرز گلستان به نقل از ایرنا، آبزرور افزود: وزیران امورخارجه انگلیس و آمریکا از برگزاری این نشست که قرار است روز پنجشنبه آینده صورت گیرد، استقبال کرده اند .

به نوشته آبزرور، محور مذاکرات وزیران خارجه کشورهای شرکت کننده در این نشست بین المللی، بررسی توانایی هایی نظامی، مالی و ارتباطاتی گروه تروریستی داعش و نیز حضور افراد خارجی در میان این گروه، است.

این نشریه اضافه کرد: در این نشست همچنین قرار است در مورد راهبرد لازم برای مقابله دسته جمعی جامعه بین الملل با گروه تروریستی داعش و نیز ارایه های کمک های بشردوستانه به افراد آسیب دیده از حملات این گروه تروریستی بحث و گفت وگو صورت گیرد.

آبزرور همچنین در گزارشی با اشاره به پیوستن ده ها تن از دختران و زنان انگلیسی به گروه تروریستی داعش، مدعی شد دختران یاد شده که به سوریه رفته اند، سایر زنانی که در انگلیس هستند را به حملات تروریستی تشویق می کنند .

این نشریه افزود: براساس بررسی های صورت گرفته از سوی موسسه مطالعات بین المللی در زمینه افراطی گری در مرکز کینزکالج لندن، در حال حاضر درحدود ۶۰ زن و دختر انگلیسی داعشی در شمال سوریه مستقر هستند.

آبزرور افزود: برخلاف تصورات گذشته در مورد نقش انفعالی این دختران در گروه های افراطی و تروریستی، حملات مسلحانه اخیر در پاریس و دستگیرهای صورت گرفته در کشور بلژیک و سایر کشورهای اروپایی، نشانگر این واقعیت است که خیلی از این زنان می توانند بخشی از تهدیدات رو به گسترش تروریستی باشند.

این نشریه همچنین با اشاره به اظهارات دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در جریان سفرش به آمریکا نوشت: کامرون بر این باور است که انگلیس در حال حاضر مواجه با تهدیدات بسیار جدی امنیتی است.

‘اندرو پارکر’ مدیرکل سازمان امنیت داخلی انگلیس اخیرا با اعتراف به اینکه سرویس های امنیتی این کشور قادر به متوقف کردن تمامی طرح های تروریستی که رو به افزایش می باشند، نیستند، مدعی شد یک گروه از القاعده بدنبال اجرای حملات مرگبار در غرب از جمله انگلیس است.

وی گفت: شمار انگلیسی های که برای پیوستن به گروه های تروریستی و تکفیری به سوریه رفته اند، در حال حاضر در حدود ۶۰۰ نفر هستند.

گروه تروریستی داعش وسایر گروه های تکفیری و افراطی، دست پرورده های غرب وبرخی ازکشورهای عربی هستند که تاکنون جنایات بسیاری در کشورهای عراق و سوریه مرتکب شده اند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۲۸ دی ۱۳۹۳ ساعت ۶:۴۸ ب.ظ

دیدگاه