- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

حجت‌الاسلام فضیلت مدیر کل ارشاد اسلامی گلستان از برگزاری جشنواره‌های شعر دفاع مقدس، ادبیات داستانی فجر، جشنواره ملی شعر خلیج گرگان، شعر گلستان، امامت و ولایت، سوگواره شعر عاشورایی، اقوام در سال جاری در استان خبر داد

البرز گلستان/ حجت‌الاسلام علی‌اصغر فضیلت  مدیر کل ارشاد اسلامی گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه حضور پیدا کرد و ضمن بیان برنامه های اداره کل به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

وی از برگزاری ٩۴ برنامه فرهنگی و هنری در سال گذشته خبر داد و گفت: در سال ٩۶ منهای کلیه برنامه‌های اجراشده در انجمن مفاخر، کانون‌های مساجد و … حدود ٩۴ برنامه فرهنگی برگزارشده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته ٢٢۶ نفر جهت بیمه به سازمان تأمین اجتماعی معرفی شدند که از این تعداد ۴٧ نفر از محل هدفمندی یارانه‌ها و ١٧٩ نفر سهمیه‌ای به سازمان تأمین اجتماعی معرفی شدند.

حجت‌الاسلام فضیلت تصریح کرد: در راستای معرفی متقاضیان جذب تسهیلات کم‌بهره تحت عنوان وام مشاغل نیز ٢۴٠ نفر جهت دریافت وام به بانک عامل معرفی شدند.

وی ادامه داد: در بخش معرفی  کارورزی و درصد اشتغال نیز ٢۵٨ پرونده تشکیل شد که ٢١٠ نفر به بانک معرفی شدند که ٢١٠ میلیارد ریال دریافت کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اشاره به فعالیت‌های بخش فرهنگ و هنر نیز، اظهار داشت: در حوزه نمایش یک‌صد عنوان نمایش با ٣٣٠ اجرای نمایش در ١٣ سالن با اجرای روزانه یک نمایش سال گذشته صورت گرفت.

وی افزود: در حوزه موسیقی نیز ١٠٩ عنوان موسیقی با ٢٢٧ سانس در استان اجرا شد و ۶٣ فیلم کوتاه، مستند، بلند و داستانی تولیدشده است.

فضیلت تعداد ظرفیت سالن‌های سینمایی استان را ٢٧٧٩ نفر اعلام کرد و افزود: سال گذشته ١٨٠ فیلم اکران شد که ١٩۴ هزار و ٢٠۶ نفر از آن دیدن کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ٨ شرکت فیلم‌سازی، ۴ استودیوی صدابرداری و ۴ آموزشگاه آزاد سینمایی و ١٧٢ آموزشگاه هنری در استان فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: سال گذشته ٢ جشنواره سینمایی در قالب فیلم فجر و پویانمایی رضوی، ٢۴ کارگاه آموزشی و ٢٠ جشنواره ملی، استانی و شهرستانی برگزار شد.

فضیلت در ادامه نشست به برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در سال ٩٧ اشاره کرد و گفت: در معاونت فرهنگی حدود ۴۶ عنوان برنامه پیش‌بینی‌شده است که می‌توان به برگزاری جشنواره‌های شعر دفاع مقدس، ادبیات داستانی فجر، جشنواره ملی شعر خلیج گرگان، شعر گلستان، امامت و ولایت، سوگواره شعر عاشورایی، اقوام و سراب اشاره کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به برنامه‌های حوزه کتاب و کتاب‌خوانی، گفت: در این بخش ۵ برنامه ازجمله نمایشگاه سراسری کتاب، همایش هفته کتاب، انتخاب کتاب سال استان پیش‌بینی و اجرا خواهد شد.

وی به نکوداشت مفاخر استان هم اشاره کرد و افزود: برگزاری مراسم گرامیداشت مختوم قلی فراغی، همایش تجلیل از چهره‌های فرهنگی و هنری استان ازجمله بزرگداشت یحیی بن زید (ع)، همایش صنعت چاپ و کارگاه آموزشی صنعت چاپ، معرفی کتاب فصل و رونمایی از تازه‌های نشر استان، برگزاری جشنواره همدلی، جشنواره فرهنگی و هنری مناطق مرزی از دیگر برنامه‌های امسال است.

فضیلت بابیان اینکه در حوزه رسانه نیز ١۴ برنامه پیش‌بینی‌شده به برخی از برنامه‌های شاخص اشاره کرد و اظهار داشت: نمایشگاه استانی مطبوعات، نمایشگاه ملی مطبوعات، جشنواره مطبوعات، برگزاری ۵ دوره روزنامه‌نگاری، انتخاب برترین‌های تبلیغات استان، نمایشگاه عکس و پوستر در استان برگزار می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ضمن اشاره و تبیین برنامه های کانون فرهنگی مساجد ٧ بخش و انتشار ٢۴۵٠ خبر در خبرگزاری شبستان ادامه داد:حمایت از برگزاری و اجرای فعالیت های فرهنگی در مناطق روستایی، انجام برنامه های شاخص فرهنگی جریان ساز در حوزه اصلاح الگوی مصرف و کاهش آسیب های اجتماعی، اجرای قانون ممنوعیت بکارگیری اسامی و عناوین بیگانه

وی با اشاره به پیش‌بینی ٢٢ عنوان برنامه هنری خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره نمایشنامه نویسی و فیلم نامه نویسی قرآنی آیات، بزرگداشت روز جهانی تئاتر، اجرای برنامه‌های طرح اوقات فراغت، برگزاری جشنواره‌های مد و لباس، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، جشنواره ساحلی تئاتر و غیره از برنامه‌های امسال است.

گفتنی است در پایان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ضمن دعوت از اصحاب رسانه استان برای حضور در مراسم نکوداشت مختومقلی فراغی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به پرسش‌های متعدد خبرنگاران حاضر در نشست پاسخ داد.

خبر مسلم افتخاری

0 [1]
0 [1]