اداره کل تامین اجتماعی گلستان با تحت پوشش قرار دادن بیش از ٧٣۶ هزار نفراز جمعیت استان بر فراز خدمات دهی به جوامع کارگری

البرز گلستان /اداره کل تامین اجتماعی استان گلستان سعی نموده علاوه بر ارائه خدمات مطلوب و به هنگام به بیمه شدگان عزیز، نسبت به برقراری ارتباط موثر، پویا و منطقی با مسئولان و مقامات مرکز و محلی و همچنین جوامع کارگری و کارفرمایی بر غنای سطح خدمات خود بیفزاید بطوریکه توانست علیرغم همه مشکلات ناشی از نوبنیاد بودن استان با آموزشهای مستمر و مداوم کارکنان، تشکیل جلسات ، نظارت کنترل و هدایت به کلیه اهداف از پیش تعیین شده دست یابد در این خصوص این اداره کل اولین استانی بوده که کلیه شعب و واحدهای بیمه ای آن میکانیزه و دستورالعملهای مکانیزه در آن پیاده و اجرا شده است.  و در این مدت با مدیریت جدید و حضور مهندس نیک نیا در این سازمان در استان گلستان  شاهد تحولات چشمگیری در این استان بوده ایم

علی اصغر نیک نیا مدیر کل سازمان تامین اجتماعی استان گلستان در ابتدا اظهار کرد:امروز دغدغه اصلی سازمان پیگیری مطالبات معوق است و شعبات حتما در این موضوع عملکرد ویژه داشته  باشندو با تشکیل کارگروههای پیگیری مستمر و مداوم کارگاههای تولیدی را رصد و از کم و کیف بیمه ای آنان اطلاع حاصل نمایند و کارگاههای که تعمدا قصد دور زدن قوانین را دارند شناسایی و برخورد قاطع و جدی نمایند.

وی هدف اساسی از برگزاری جلسات شورای اداری را مثبت ارزیابی کرد و در ادامه گفت:همه مصوبات شورای اداری به شعبات ابلاغ و همکاران زیر مجموعه در کنار جدیت بکارگیری دستورالعملها اقدامات انجام شده را مستند سازی و به اداره کل انعکاس دهند تا در کنار افزایش دانش تخصصی خروجی های این جلسات هم نتیجه گیری و ارزیابی شود.

نیک نیا با بیان اینکه همکاران پیشکسوت و با سابقه کاری بالا الگو و نمونه همکاران دیگر باشند در ادامه گفت:داشتن رفتارهای خوب و تعامل سازنده درون سازمانی ،تقویت  کننده روحیه کاری در سازمان  و پیشرفت در امور حاصل می شود واین صمیمیت اداری و رشد همدلی و همکاری بین شعبات هم می تواند ردیف های خالی را پر و از انباشتگی امور در یک شعبه جلوگیری نماید.

نیک نیا گذری به آمار زد و اظهار داشت:  با رشد ٢ درصدی بیمه شدگان این سازمان در استان تعداد ٧٣۶ هزار و ۴٢٠  نفر از جمعیت استان تحت پوشش تامین اجتماعی قرارگرفتند.

مدیر کل تامین اجتماعی گلستان با بیان مطلب فوق گفت: از مجموع جمعیت بیمه شدگان در همین مدت، تعداد ۲۴۲ هزار و ٧٠٩ نفر بیمه شده اصلی و ۴٠٩ هزار و ٩٧٣   نفربیمه شده تبعی بودند.

علی اصغر نیک نیا افزود: تا پایان دی ماه امسال تعداد  ٨۴ هزار و ٧٣٨  نفر از جمعیت تحت پوشش این سازمان در استان را مستمری بگیران تشکیل می دهند که نسبت به مدت مشابه در سال قبل ٨  درصد افزایش داشته است.

وی عنوان کرد: از مجموع مستمری بگیران تامین اجتماعی در همین مدت، تعداد   ٣٧ هزار و ٩۵۵ نفرمستمری بگیراصلی  و  ۴۶ هزار و ٧٨٣  نفر مستمری بگیر تبعی هستند که نسبت سال گذشته به ترتیب ٩ درصد  و  ۶ درصد رشد را نشان می دهد.

وی خاطر نشان کرد: رانندگان برون شهری، کارگاه های تولیدی صنعتی و صنفی، کشاورزان، دامداران و باغداران از جمله گرو های بزرگ بیمه شدگان اجباری هستند.

نیک نیا اعلام کرد: تعداد بیمه شدگان باربر و رانندگان درون شهری و برون شهری هر یک با افزایش حدود  یک درصدی به ترتیب به تعداد  ٢ هزار و ٢٧١ نفر و ١٨ هزار و ٨٠٩  نفر رسید.

نیک نیا با بیان اینکه ظرفیت این استان چنانکه باید، شناخته نشده تصریح کرد: این استان دارای ظرفیت خوبی برای افزایش میزان بیمه شدگان دارد و این سازمان همچون گذشته با محوریت اقتصاد مقاومتی آماده همکاری با تمامی کارفرمایان و سازمان ها و دستگاه های دیگراست تا سطح زندگی کارگران و معیشت آنان ارتقا یابد و بی شک اعتلای بیش از پیش این سازمان در گرو هم افزایی بین اجزای مختلف آن است.

گزارش خبر :مسلم اقتخاری

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲:۴۹ ب.ظ

دیدگاه