- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان همزمان با هفته کار و کارگر بیست و نهمین جشنواره امتنان :کارگران و کارفرمایان در کنار یکدیگر همچون دو بال هماهنگ در جهت توسعه و پیشرفت استان هستند

همزمان با هفته کار و کارگر بیست و نهمین جشنواره امتنان از برترین های جامعه کار و تلاش استان گلستان در سالن همایش های اداره کل تامین اجتماعی استان برگزار شد.

البرز گلستان/ سعید مازندرانی در بیست و نهمین جشنواره امتنان از برترین های جامعه کار و تلاش استان گلستان اظهار کرد: سیستم جدید ایمنی تهویه معدن زمستان یورت آزادشهر توسط کارشناسان دانشگاه سمنان طراحی شده است.

وی افزود: با این کار ضریب اطمینان و امنیت معدن را بالا خواهیم برد.

مازندرانی خاطرنشان کرد: با تلاش همه مسئولان و مردم توانستیم به معادن استان به گونه ای رسیدگی و نظارت کردیم که دیگر بعد از حادثه معدن زمستان یورت تاکنون هیچ حادثه جرحی و فوتی در معادن استان نداشته باشیم.

وی در ادامه با تاکید بر تلاش در جهت امنیت شغلی کارگران، تصریح کرد: باید هم کارگر و هم کارفرما و سرمایه گذار مورد توجه قرار گیرند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان اظهار کرد: از سال گذشته در استان گلستان اقدامات خوبی در بخش سرمایه گذاری، رونق تولید و حمایت از بنگاه های اقتصادی انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه بخش عمده ای از مردم استان در بخش کشاورزی مشغول به کار هستند، گفت: در استان گلستان بیش از ۳۰۰ هزار کارگر در بخش های مختلف بیمه تامین اجتماعی و عشایری و روستایی هستند.

مازندرانی خاطرنشان کرد: سال گذشته اخراج کارگران در استان نزدیک به ۱۰ درصد کاهش یافته است. کسانی که اخراج شدند نیز با حمایت های بیمه ای و بیمه بیکاری تحت پوشش قرار گرفته اند.

وی افزود: حمایت از کارآفرینان، اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی مشکل دار، حمایت قضائی از کارفرمایان و افزایش سرمایه گذاری موجب کاهش آمار اخراج کارگران شده لست.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان ادامه داد: کارگران و کارفرمایان در کنار یکدیگر همچون دو بال هماهنگ در جهت توسعه و پیشرفت استان گلستان هستند که زخمی شدن هر یک از این بالها موجب رکود و بیکاری می‌شود.

وی گفت: حقوق و مزایای برخی کارگران اخراج شده از  صندوق حمایت بیمه‌ای تا زمان پیدا شدن شغل مناسب پرداخت می‌شود.

به گفته مازندرانی همواره سعی کرده‌ایم در جهت حمایت از حقوق کارگران قدم برداریم و هیچگاه اجازه نداده‌ایم که حقوق کارگران پایمال شود.

در ادامه این جلسه نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در مجلس موضوع کارگری را با جدیت  پیگیری کردیم حتی یکی از پیشنهادات پلکانی شدن افزایش حقوق بود. پیشنهاد شده بود افرادی که بیش از ۵ میلیون تومان حقوق می گیرند دیگر افزایش حقوقی در سال ۹۷ نداشته باشند. بعد از مطرح شدن این پیشنهاد افراد با هجمه و تجمع های مختلف مدعی شدند که با این کار عدالت رعایت نمی شود.

نبی هزارجریبی تاکید کرد: قشری که حقوق زیادی دریافت می کند، عدد ۱۰ درصد افزایش حقوق بسیار زیاد می شود ولی ۱۰ درصد افزایش حقوق یک کارگر مقدار کمی می شود.

وی بیان کرد: برخی از کارگران حتی همین حقوق یک میلیون تومان را هر شش ماه یا بیشتر دریافت می کنند.

نمایند مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سختی برخی از مشاغل، تصریح کرد: بعضا دیده می شود که نمی خواهند سختی کار کارگران پرداخت کنند.

هزارجریبی در پایان به حادثه انفجار معدن زمستان یورت اشاره کرد و گفت: دولت و مدیران ارشد استانی اقدامات خوبی برای خوانواده جانباختگان این حادثه انجام دادند اما در واقع باید دانست که آن چیزی که این خانواده ها از دست دادند را نمی توان با پول جبران کرد.

در پایان این مراسم از برترین های جامعه کاروتلاش، کارگران نمونه، واحدهای کار نمونه، گروه های کار نمونه، ورزشکاران کارگر برتر و شرکت های حامی تیم های ورزشی استان تجلیل شد.

خبر مسلم افتخاری

0 [1]
0 [1]