وزارت اطلاعات طی دهه‌های گذشته در راستای حفظ امنیت و تامین آرامش در کشور بیش از ۲۰۰ نفر از مجاهدان گمنام و پاکباخته خود را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

وزارت اطلاعات طی دهه‌های گذشته در راستای حفظ امنیت و تامین آرامش در کشور بیش از ۲۰۰ نفر از مجاهدان گمنام و پاکباخته خود را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

به گزارش میزان و آنطور که پایگاه اطلاع رسانی وزارت اطلاعات نقل کرده، بسیاری از توفیقات حاصله مرهون همکاری مردم با دستگاه اطلاعاتی و گزارش‌های مردمی در جلوگیری از توطئه‌ها و ناامنی کشور است.

وزارت اطلاعات در چند سال گذشته با ضربه به ۳۵۰ تیم تروریستی و کشف چندین تُن مواد منفجره، ۲۵۰ جلیقه و کمربند انتحاری و انهدام چند صد باند اشرار و قاچاق سلاح، نسبت به تامین امنیت شهروندان اهتمام جدی ورزیده و جان صد‌ها هزار نفر از آحاد جامعه را حفظ نموده است.

حفظ سرمایه‌های علمی کشور از جمله دغدغه‌های اصلی وزارت اطلاعات بوده و تاکنون با اقدامات موثر سربازان گمنام امام زمان (عج) از آسیب رسانی جدی به سرمایه‌های علمی کشور پیشگیری شده است.

وزارت اطلاعات از بدو شکل گیری تا کنون با انهدام شبکه‌های جاسوسی متعدد و شناسایی صد‌ها نفر از افراد گرفتارشده در دام سازمان‌های اطلاعاتی، از آلوده شدن افراد و خروج اطلاعات استراتژیک و ذی قیمت و دسترسی بیگانگان به منابع حیاتی کشور و انجام عملیات‌های خرابکارانه در زیرساخت‌ها پیشگیری کرده است.

سودجویان با جعل عناوینی همچون دفتر مقام معظم رهبری و وزارت اطلاعات، در صدد کلاهبرداری از طعمه‌های خود هستند و سربازان گمنام امام زمان (عج) با اطلاع رسانی مردم با متخلفان برخورد قانونی می‌کند.

با کشف بیش از ۴۰۰ تن انواع مواد مخدر (سنتی، صنعتی و پیش ساز) و ۱۲۶ لابراتور مواد مخدر صنعتی توسط وزارت اطلاعات در ۵ سال گذشته، از آلودگی ده‌ها هزار جوان در کشور و ضربه به نظام اجتماعی، جلوگیری شده است.

در چند سال گذشته وزارت اطلاعات ۳۵۰ تیم عملیاتی گروهک‌های تروریستی (نفاق، داعش و …) که با هدف به آشوب کشیدن فضای امن جامعه و ایجاد رعب و وحشت در بین شهروندان وارد کشور شده بودند، با مجاهدت و جانفشانی سربازان گمنام امام زمان (عج) منهدم و از آنان بیش از ۱۵ هزار سلاح و مقادیر زیادی مهمات و مواد منفجره کشف کرده است.

وزارت اطلاعات سال گذشته در راستای امنیت سرمایه گذاری و سلامت نظام اقتصادی، پرونده‌های مفاسد کلان به ارزش چند هزار میلیارد تومان را کشف و عناصر مفسد و سودجو را تحویل مراجع قضایی داده است.

وزارت اطلاعات در کنار مبارزه جدی با مفاسد اقتصادی، نسبت به تامین امنیت اقتصادی برای سرمایه گذاران داخلی و در راستای اقتصاد مقاومتیو حمایت از تولید کالای ایران، اقدامات قابل توجهی انجام داده است.

سال گذشته ۱۶۵ هزار پرونده مربوط به قاچاق کالا و ارز به ارزش بیش از ده هزار میلیارد تومان در وزارت اطلاعات تشکیل و با مفسدان اقتصادی برخورد قانونی شده است.

به همت چشمان بینای نظام، از زمین خواری ۱۰ هزار هکتاری اراضی ملی، به ارزش بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان جلوگیری شده است.

کشف، خنثی سازی و مقابله با جریان‌های مسموم و شبکه‌های ضدفرهنگی که دین و اخلاق را پیوسته و پر دامنه طی سال‌های گذشته هدف قرار داده اند، در صدر اولویت‌های وزارت اطلاعات قرار دارد.

وزارت اطلاعات بر پایه وظایف ذاتی خود، با شناسایی مشکلات مرتبط با خدمت رسانی دستگاه‌های مختلف کشور در صدد انعکاس آن‌ها به مسئولان نظام و مدیران عالی دستگاه‌ها می‌باشد.

بر اساس نظرسنجی‌های رسمی در سال ۹۵ وزارت اطلاعات در بین دستگاه‌ها و نهاد‌های دولتی از نظر محبوبیت مردمی رتبه سوم را کسب کرده است.

ضریب اعتماد مردمی به وزارت اطلاعات در بین گروه‌های مرجع افزایش یافته و میزان داوطلبان، به ویژه چوانان برای عضویت در این وزارتخانه رشد چشمگیری داشته است.

جامعه اطلاعاتی کشور با محوریت وزارت اطلاعات و همکاری مستمر سایر دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و نظامی در جلوگیری از تهدید‌ها و آسیب‌ها و تولید احساس امنیت فعالیت می‌کنند و دستاورد‌های بزرگی حاصل شده است.

یادمان باشد:
در انجام مکالمات با موسسات نظرسنجی خارجی، مراقب افشای اطلاعات حقیقی و حقوقی خود و نظام باشید.

شبکه‌های اجتماعی فضای امنیبرای نشر اطلاعات شخصی و سازمانی نیست.

در ارائه اطلاعات فردی خود به موسسات کاریابی خارج از کشور، مراقب دام‌های جاسوسی باشید.

ارائه امتیازات و تسهیلات غیرمتعارف کشور‌های بیگانه یکی از روش‌های مرسوم جذب افراد توسط سازمان‌های جاسوسی است.

همایش‌های خارج از کشور، یکی از بستر‌های به دام انداختن متخصصان و نخبگان دعلمی توسط سرویس‌های اطلاعاتی است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۷:۴۴ ق.ظ

دیدگاه