- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

رئیس شورای حل اختلاف گلستان از نقش کاهش۳۰درصدی پرونده ‌های ورودی به محاکم قضایی استان در سال ۹۶ توسط شوراهای حل اختلاف گلستان در سال ۹۶ خبرداد

رسیدگی به ۳۰ درصد پرونده های دادگستری در شورای حل اختلاف
به گزارش البرز گلستان رئیس شورای حل اختلاف گلستان؛ شوراهای حل اختلاف گلستان در سال ۹۶ با رسیدگی به ۳۰ درصد پرونده های ورودی به دادگستری در کاهش پرونده ‌های ورودی به محاکم قضایی استان نقش بسزایی داشت.
به گزارش روابط عمومی شورای حل اختلاف گلستان؛ احمد جعفری با ابراز خرسندی ار حضور شعب ویژه صلح و سازش مستقر در دادگستری و دادسرای گرگان، افزود: اعضا و کارکنان شورادر سال گذشته به بیش از هشتاد و هفت هزار پرونده که از مراجع قضایی استان به شعب شورای حل اختلاف ارجاع شده بود، رسیدگی کردند.
معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شورای حل اختلاف گلستان گفت: در مدت زمان مذکور هشتاد و یک هزار و ۴۸۹ فقره پرونده در شورای حل اختلاف با صدور رای و سازش طرفین مختومه شد که نسبت به سال ۹۴ افزایش ۸٫۶ درصدی را شاهد هستیم.
احمد جعفری افزود: با توجه به کثرت پروندهای وارده به شوراهای حل اختلاف، اعضا باید نهایت امانتداری، دقت و سرعت را در رسیدگی ها اعمال کنند تا حق هیچ شخصی در این نهاد تضییع نشود.
شوراهای حل اختلاف در اجرای ماده ۱۸۹ قانون برنامه سوم توسعه، به منظور کاهش مراجعات مردمی به محاکم، توسعه مشارکت های مردمی، رفع اختلافات محلی، حل و فصل اموری که ماهیت قضایی ندارد و یا ماهیت آن پیچیدگی کمتری دارد تشکیل شده است.
خبر محمد یزدانی

0 [1]
0 [1]