- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

مهندس پیشقدم رییس سازمان مدیریت برنامه ریزی گلستان:ما بدنبال جهش تحقق جذب اشتغال تا ۳۰هزار نفردر سال ۹۷ می باشیم

به گزارش البرز گلستان مهندس پیشقدم رئیس  مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان امروز صبح  دوشنبه در آخرین نشست با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد:یکسال با زحمت برای اصحاب رسانه بوده و مسئولیت اطلاع رسانی استان با شماست  شاخص استاندارد برای اطلاع رسانی استان می باشید.

وی افزود: عمکلرد خوبی در حوزه رفع موانع تولید داشتیم و رتبه خوبی داشتیم در حوزه اشتغال ۱۹۴۰۰ نفر برش داستانی داشته است که با درج در سامانه کار در استان بیش از ۲۱ هزار نفر اشتغال ایجاد شده است. و ما پیشرفت -۰۹ درصدی داشتیم

پیش قدم گفت : ما بدنبال اشتغال در سال ۹۷ به یک جهش ۳۰ هزار نفر باید جذب اشتغال شوند.

وی گفت:ما باید از آماری که پشتیبانی ندارد خود داری کنیم  و حدود ۸۵ درصد اشتعغال در سطح استان تحقق یافت.

پیشقدم گفت : بیش از ۵۰ درصد بیمه ها نیز مربوط به اشتغال ثبت شده است.

رئیس سازمان مدیریت برنامه استان در ادامه گفت:در بحث تولید و اشتغال ما تحقق ۱۰۰ درصدی داشته ایم.

وی افزود:عملکرد در سال ۹۵ و۹۶ نشان دهنده اقلیت اهتمام جدی در استان می باشد. تا آخر هفته قبل با معرفی ۳۵۰ میلیارد تومان در ۲۲۰ واحد صنعتی استان بوده است و ۳۴۸ واحد تسهیلات بابت رونق تولید بوده استدر حدود ۸۹۱ واحد تسهیلات با ۸۲۵ میلیارد تومان اشتغال در تولید انجام شده است.

پیشقدم گفت در حوزه گردشگری رتبه دوم را داشته ایم  و حدود ۱۳ جلسه در حوزه اقتصاد مقاومتی داشته ایم.

وی همچنین تاکید کرد:  در سال ۹۶ کار جدیدی را شروع کرده ایم و حدود ۵۸ پروژه را پیگیری کردیم  ودر سال ۹۷ برای پیگیری مسئولیت پروژه انتخاب کردیم.

حسین پیشقدم سپس خاطرنشان کرد:میزان بیکاری چیزی ۱۲ هفت دهم درصد بوده و استان چیزی در حدود ۳۸ و نیم درصد مشارکت در اشتغال داشته است.

وی گفت: در استان افزایش اعتبار بخش هزینه ای بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان بر سایر استانها افزایش یافته و ۵۰ الی۶۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی افزایش پیدا کرده .

رئیس سازمان برنامه ریزی سپس گفت ما در سال ۹۶کسری حقوق و مزایا ۱۴ میلیارد تومان داشته ایم و الان با پیگیری انجام شده  توانسته ایم جذب  و پرداخت شد.

وی در باره پرداخت پاداش  بازنشستگان  گفت : ۱۰۰ درصد پاداش سال ۹۵ پرداخت شده است.

پیشقدم سپس گفت:وا بدنبال گردشگری حوزه سلامت در سطح استان می باشیم.

وی گفت :در اعتبارات عمرانی نسبت سال قبل رشد خوبی داشته ایم و حدود ۳۰۴ میلیارد تومان  با همکاری دکتر نوبخت تحقق تخصیص یافته داشته ایم.

رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی استان همچنین افزود :  بحث سند  آمایش  سرزمین مصوب شده و دستگاههای اجرایی در حال تنظیم سندهای بخشی می باشند.

وی افزود:در سال ۹۶ قرار شد ۱۱۹ روستا سند اشتغال ایجاد شود و الان در حال بررسی می باشد و بخش ۹۷ حدود ۲۵ درصد دنبال و پیگیری شود

 

 

0 [1]
0 [1]