- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

نیک نیا مدیر کل سازمان تامین اجتماعی گلستان :با رشد ٢ درصدی بیمه شدگان این سازمان در استان تا پایان دی ماه سال جاری، تعدادجمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی استان به ٧٣۶ هزار و ۴٢٠ نفر رسید

البرز گلستان/علی اصغر نیک نیا مدیر کل سازمان تامین اجتماعی استان گلستان در جلسه شورای اداری این سازمان که مسئولان شعب و روسا و کارشناسان ارشد حضور داشتند اظهار کرد:امروز دغدغه اصلی سازمان پیگیری مطالبات معوق است و شعبات حتما در این موضوع عملکرد ویژه داشته  باشندو با تشکیل کارگروههای پیگیری مستمر و مداوم کارگاههای تولیدی را رصد و از کم و کیف بیمه ای آنان اطلاع حاصل نمایند و کارگاههای که تعمدا قصد دور زدن قوانین را دارند شناسایی و برخورد قاطع و جدی نمایند.

وی هدف اساسی از برگزاری جلسات شورای اداری را مثبت ارزیابی کرد و در ادامه گفت:همه مصوبات شورای اداری به شعبات ابلاغ و همکاران زیر مجموعه در کنار جدیت بکارگیری دستورالعملها اقدامات انجام شده را مستند سازی و به اداره کل انعکاس دهند تا در کنار افزایش دانش تخصصی خروجی های این جلسات هم نتیجه گیری و ارزیابی شود.

نیک نیا با بیان اینکه همکاران پیشکسوت و با سابقه کاری بالا الگو و نمونه همکاران دیگر باشند در ادامه گفت:داشتن رفتارهای خوب و تعامل سازنده درون سازمانی ،تقویت  کننده روحیه کاری در سازمان  و پیشرفت در امور حاصل می شود واین صمیمیت اداری و رشد همدلی و همکاری بین شعبات هم می تواند ردیف های خالی را پر و از انباشتگی امور در یک شعبه جلوگیری نماید.

نیک نیا گذری به آمار زد و اظهار داشت:  با رشد ٢ درصدی بیمه شدگان این سازمان در استان تا پایان دی ماه سال جاری، تعداد ٧٣۶ هزار و ۴٢٠  نفر از جمعیت استان تحت پوشش تامین اجتماعی قرارگرفتند.

مدیر کل تامین اجتماعی گلستان با بیان مطلب فوق گفت: از مجموع جمعیت بیمه شدگان در همین مدت، تعداد ٢۴١ هزار و ٧٠٩ نفر بیمه شده اصلی و ۴٠٩ هزار و ٩٧٣   نفربیمه شده تبعی بودند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی گلستان، علی اصغر نیک نیا افزود: تا پایان دی ماه امسال تعداد  ٨۴ هزار و ٧٣٨  نفر از جمعیت تحت پوشش این سازمان در استان را مستمری بگیران تشکیل می دهند که نسبت به مدت مشابه در سال قبل ٨  درصد افزایش داشته است.

وی عنوان کرد: از مجموع مستمری بگیران تامین اجتماعی در همین مدت، تعداد   ٣٧ هزار و ٩۵۵ نفرمستمری بگیراصلی  و  ۴۶ هزار و ٧٨٣  نفر مستمری بگیر تبعی هستند که نسبت به دی ماه سال گذشته به ترتیب ٩ درصد  و  ۶ درصد رشد را نشان می دهد.

وی خاطر نشان کرد: رانندگان برون شهری، کارگاه های تولیدی صنعتی و صنفی، کشاورزان، دامداران و باغداران از جمله گرو های بزرگ بیمه شدگان اجباری هستند.

نیک نیا اعلام کرد: تعداد بیمه شدگان باربر و رانندگان درون شهری و برون شهری هر یک با افزایش حدود  یک درصدی به ترتیب به تعداد  ٢ هزار و ٢٧١ نفر و ١٨ هزار و ٨٠٩  نفر رسید.

نیک نیا با بیان اینکه ظرفیت این استان چنانکه باید، شناخته نشده تصریح کرد: این استان دارای ظرفیت خوبی برای افزایش میزان بیمه شدگان دارد و این سازمان همچون گذشته با محوریت اقتصاد مقاومتی آماده همکاری با تمامی کارفرمایان و سازمان ها و دستگاه های دیگراست تا سطح زندگی کارگران و معیشت آنان ارتقا یابد و بی شک اعتلای بیش از پیش این سازمان در گرو هم افزایی بین اجزای مختلف آن است.

مدیر کل تامین اجتماعی گلستان در خاتمه تاکید کرد: همه باید به سمت خدمتگزاری صادقانه تر، شفاف تر و پاسخگویی مناسب تر به مخاطبان حرکت کنیم چرا که این مولفه ها جزو اصول و راهبردهای اولیه تامین اجتماعی بوده و این سازمان متعلق به جامعه کارگری و کارفرمایی کشور است.

امام جماعت اداره کل تامین اجتماعی گلستان نیز گفت: یاد خدا و زندگی تقواگرایانه راه رستگاری، سعادت و توفیق انسان است.

حجت الاسلام سیدهادی قاضوی افزود: انسان برای نیل به رستگاری و توفیق الهی باید در همه امور کاری و زندگی خود یاد خدا را همواره در ذهن و قلب و روح خود زنده دارد تا به مقام قرب الهی برسد و این بالاترین خواسته هر انسان خداجویی است.

وی تاکید کرد: خداوند در قرآن کریم نیز انسان را دعوت به یاد و ذکر خدا و اعمال نیک می کند و یاد خود را مایه آرامش دلها و روح ها می داند و بی شک اگر بنده ای در تمام امور زندگی و کاری خود به یاد خدا باشد و برای رضای او قدم بردارد درهای نعمت و سعادت هم در این دنیا و هم آخرت برای وی گشوده می شود.

وی اظهار کرد: کارکنان تامین اجتماعی به بخش بزرگی از جامعه خدمات رسانی می کنند و چه ارزشمند است این خدمت به کارگران و محرومان جامعه اگر که همراه با حس تقواگرایانه و مسئولانه آنها باشد.

وی عنوان کرد: بی شک هر گرهی از مشکل مردم را بگشایید یک قدم بیشتر به خدا نزدیک تر می شوید و خداوند نور خود را بر دل آنهایی می تاباند که به یاد او و رضای او به مردم خدمت رسانی کنند و این خدمت خود عبادتی بزرگ جهت قرب الهی است.

وی خاطرنشان کرد: به یاد داشته باشیم که معشوق واقعی ذات مقدس الهی است و تمام خواسته ها و لذت های انسان برگرفته از یاد و ذکر او باشد و خداوند عاشق بندگان خود است و نوع دوستی و نیکوکاری را بین بندگان خود دوست دارد و رضای خود را در رضای بندگان خود می داند.

حجت الاسلام قاضوی ادامه داد: همه انسان های خداجوی و عاشق مهربانی و نیکوکاری و منبع رستگاری و سعادت ابدی، تمام جهت گیری های زندگی و کاری خود را به نام او و رضای او پایه ریزی می کنند و این مصداق بارزی از تقوا و ارتباط با خدا است.

امام جماعت اداره کل تامین اجتماعی گلستان با تاکید بر تقویت حس تقوا و نیکوکاری گفت: اگر با یاد خدا دست انسانی را بگیریم و گره از مشکل او بگشاییم بی شک خداوند نیز دست ما را می گیرد و نور هدایت خویش را بر دل ما قرار می دهد و سعادت دنیوی و اخروی با یاد الهی و نیکوکاری و تقوای درون نصیب انسان های پاک سرشت می گردد.

خبرمسلم افتخاری

0 [1]
0 [1]