- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف گلستان از حل بیش از ۸۰ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف گلستان طی ۱۱ ماه سال۹۶ خبرداد

مختومه شدن بیش از ۸۰ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف گلستان طی ۱۱ ماه اخیر
شوراهای حل اختلاف بر اساس ماده ۱۸۹ قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی از سال ۸۱ تاسیس و راه اندازی شد.
البرز گلستان به گزارش روابط عمومی شورای حل اختلاف گلستان؛ معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف گلستان گفت: از ابتدای سال جاری ۸۰ هزار و ۴۵۲ فقره پرونده در شوراهای حل اختلاف استان گلستان مختومه شده است.
وی افزود: شوراهای حل اختلاف بر اساس ماده ۱۸۹ قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی از سال ۸۱ با هدف «کاهش مراجعات مردم به محاکم قضایی، رفع اختلافات محلی و نیز حل و فصل اموری که ماهیت قضایی ندارد یا ماهیت قضایی آن ازپیچیدگی کمتری برخوردار است، تأسیس و راه اندازی شدند .
احمد جعفری خاطرنشان کرد: بیش از ۳۷ درصد پرونده های مختومه شده در شعب شورای حل اختلاف گلستان با تلاش اعضا و سازش طرفین ختم به خیر شده است.
معاون قضایی رئیس کل دادگستری گلستان ترویج فرهنگ صلح و سازش را هدف اصلی شوراهای حل اختلاف دانست و خاطرنشان کرد: با تلاش کارکنان ایثارگر شوراهای حل اختلاف گلستان در دی ماه سال جاری بیش از شش هزار فقره پرونده مختومه که امیدواریم با پشتکار هر چه بیشتر کارکنان
جفری در پایان جمع کل اعضاء و دبیران شوراهای حل اختلاف استان را ۷۱۸ نفر اعلام کرد و افزود: این تعداد به صورت پاره وقت و تمام وقت با شوراهای حل اختلاف همکاری دارند.
انتهای پیام/

0 [1]
0 [1]