گلدی زاده مدیرکل تعاون روستایی گلستان:باید با زنان با تکریم برخورد شود و مسئولیتهای در خور و شأن و شخصیت آنان به آنها داده شود

البرز گلستان/امروز جلسه گرامیداشت مقام زن و روز مادر با حضور سرکار خانم دکتر غفاری مدیر کل محترم دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و مدیریت و کارکنان شبکه تعاون روستایی استان گلستان.
در این جلسه غفاری مدیر کل امور بانوان ضمن تبریک ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن و مادر،نخستین الگوی زنان در جامعه را حضرت فاطمه زهرا (س) دانسته و اظهار داشتند که زن و مرد ویژگیهای خاص خود را دارند و هیچ یک بر دیگری برتری و ارجحیت ندارد.
?هیچ کس نمی تواند مانع پیشرفت بانوان در جامعه امروزی بشود و این مانعیت نه در تفکر امام راحل و نه در تفکر هیچ یک از علمای اسلام نبوده و نیست.
?زن یک انسان است و انسان موجودی اجتماعی است و طول بودن در خانه برای زنان مهم نیست بلکه کیفیت بودن مهم است همچنین زنان در عرصه های اجتماعی و شغلی اگر کوتاهی و ضعفی داشته باشند به حساب جنسیتی آنان گذاشته می شود و باید مراقب باشندکه مسئولیتها و وظایف محوله را به دقت و درست انجام دهند.
?وی گفت برای پیشرفت جامعه اسلامی باید از توان بانوان که ۵۰ درصد جمعیت جامعه را تشکیل می دهند حداکثر استفاده را کرد .
?برای توسعه باید روزمرگی را کنار بگذاریم و موانع قانونی را مرتفع کنیم و برای حل مشکلات تلاش مضاعف کنیم و موانع را برداریم.رسیدن به جایگاه واقعی و تغییر و تحول و رشد و توسعه ۸۰ درصد آن از درون هر کسی باید شروع بشود و ۲۰ درصد آن به عوامل محیطی مربوط می شود.
?ایشان همچنین در زمینه تکریم ارباب رجوع گفت ارباب رجوع هر کسی که باشد ولی نعمت ماست و ارباب رجوع چه زن و چه مرد باشد باید تکریم شود ولی زنان را باید بیشتر تکریم کنیم چرا که آنها دغدغه های بیشتری دارند.
?وی همچنین در خصوص اهمیت تعاونیها گفت: قدر تعاونیها را بدانیم ، توسعه بسیاری از کشورها از مجرای تعاونیها بوده بویژه کشورهایی که جامعه روستایی و کارگری و کشاورز زیادی دارند که استان ما از این فاکتورها برخوردار است دین ما نیز توسعه به تعاون دارد.
?در پایان ایشان اولین و آخرین نقش زنان را در تحکیم بنیان خانواده دانسته زیرا زنان دارای توان و قدرت بیشتری برای اینکار هستند و بانوان را به تکریم خانواده و ابراز عشق و محبت در خانواده و گشاده رویی و شناسایی آسیب هایی که خانواده و فرزندان را تهدید می کند رهنمون کردند.
? و متذکر شدند که حتما در آینده شاهد حضور زنان در پستهای مدیریتی و مناسبتهای کلیدی و تصمیم گیر و تصمیم ساز خواهیم بود.
?در ادامه گلدی زاده مدیر تعاون روستایی گلستان ضمن خوش آمد گویی به غفاری و تبریک ایام ولادت با سعادت حضرت فاطمه و روز زن و مادر گفت : نیمی از جمعیت کره زمین را بانوان تشکیل می دهند و مؤثرترین رکن جمعیت جامعه بانوان هستندو با اشاره به جمله ملکوتی و ارزشمند امام راحل که از دامن زن مرد به معراج می رسد به اهمیت نقش زنان در پیشرفت و توسعه کشور اشاره کرد.
ایشان همچنین گفت : باید با زنان با تکریم برخورد شود و مسئولیتهای در خور و شأن و شخصیت آنان به آنها داده شود و تفکرات و زنگارهای سنتی نسبت به زنان را باید پاک کرد.همچنین زنان باید در تولید و اشتغال و حرکتهای دانش بنیان حضور داشته باشند.
در پایان نیز به بانوان شاغل در شبکه تعاون روستایی لوح تقدیر و هدیه اهدا شد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۹:۰۶ ب.ظ

دیدگاه