مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان:یکی از عوامل مهم در رشد هر کشور فعالیت های مهندسی مهندسان آن کشور است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان گفت : روز مهندسی بیانگر نقشی است که مهندسان در جامعه می توانند داشته باشند و یاد آور مسئولیت مهندسان در سطح جامعه است. بی شک یکی از عوامل مهم در رشد هر کشور فعالیت های مهندسی مهندسان آن کشور است.

البرز گلستان به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان گلستان :مهندس “حسین محبوبی “مدیرکل راه وشهرسازی استان گلستان در مراسم گرامیداشت روز ملی مهندسی در گرگان اظهار داشت :  در مسائل شهری دو موضوع باید مد نظر مهندسان قرار گیرد . اولین موضوع محل سکونت افراد جامعه است که باید محیطی امن ، آرام ، بهداشتی و با رعایت مسائل زیست محیطی باشد و موضوع دوم شاکله شهرسازی و زندگی در فضای شهری است مسائلی همچون حمل و نقل ، مناسب سازی مبلمان شهری و شهرسازی برای اقشار مختلف جامعه از کودکان تا سالمندان .اگر مهندسان بتوانند به این نیاز ها پاسخی مناسبی بدهند موجب ارتقای اعتماد جامعه به تفکرات مهندسی شده که این خود بالاترین سرمایه خواهد بود.

این مقام مسئول ادامه داد :باید تلاش کرداعتمادعمومی جامعه هدف درکلیه بخشهای ساخت وساز شامل  شهرسازی ، معماری ، مهندسی سازه و مهندسی برق ، تأسیسات و نقشه برداری و ترافیک زمانی گسترش داده شود .واین دستاورد وقتی تحقق پیدا می کند که نگاهمان به مسائل مهندسی جدی بشود که خوشبختانه این اعتماد امروز به طور نسبی ایجاد شده و لازم است تقویت شود.

محبوبی افزود :مجموعه اداره کل راه و شهرسازی استان در تلاش است ضمن ایجاد زمینه کمک به حل مسائل و مشکلات صنفی ومعیشتی مهندسین با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و همراهی جناب آقای دکتر شیبانی و مجموعه تحت مدیریت ایشان در مجموعه وزارت راه و شهرسازی حمایت های لازم را از جامعه مهندسین استان انجام دهد.

وی تاکید نمود:بکارگیری در پروژه های عمرانی با استفاده از ظرفیت مهندسین و پیمانکاران بومی یکی از راهکارهای است که میتواند به اشتغال مهندسین کمک نماید و اداره کل راه وشهرسازی استان در این راستا حرکت نموده است  .

گفتنی است دراین مراسم معاون امورعمرانی استانداری گلستان ، نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری و نمایندگان گرگان وآق قلا در مجلس شورای اسلامی ودیگر مدیران استانی و شهرستانی ،مهندسین و خانواده های آنان حضور داشتند .

 

تهیه خبر از زهره رحمانی

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۹:۰۶ ق.ظ

دیدگاه