صاحبکاران رییس پلیس فتا انتظامی گلستان:در سال ۹۶ شاهد کاهش سیر نزولی آفت های فضای مجازی د ر استان می باشیم

البرز گلستان/سروان وحیدصاحبکاران رییس پلیس فتا انتظامی گلستان در نشست با اصحاب رسانه استان  اظهار کرد:فضای مجازی علاوه بر محاسن معایبی دارد که یکی از مواردآن اعتیاد جوانان به فضای مجازی که حتی بعضی از خانواده ها در پی مراکز ترک آن می باشد.

صاحبکان سپس تصریح کرد:سه وظیفه برای فضای مجازی وجود دارد وجود دارد یکی وظیفه کاربران می باشد که خود کنترلی آن می باشد و عدم زود باوری و مدیریت زمان و آگاهی از قوانین فضای مجازی که موجب می شود در قانون بعنوان جرم انگاری محسوب می شود

وی افزود:یکی از    آسیب هاهتک حرمت خانواده ها می باشد طی ۱۱ ماهه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد رشد ۳۰ درصدی در پلیس فتا می باشد و پرونده های تشکیل شده ۹۵ حدود ۸۶ درصد  و در سال ۹۶ حدود ۹۲ درصد کشف شده است.

صاحبکاران در ادامه بیان داشت :برداشت غیر مجاز از حساب ها در سال۹۶ حدود ۱۹ درصد وکلاهبرداریهای رایانه ۱۳ درصد افزایش داشته و ۵۹ درصد در باره هتک حرمت و حیثیت برای افراد می باشد.

رئیس پلیس فتا گلستان سپس در باره آمار پیشگیرانه  گفت: در ۱۱ماهه حدود ۳۸ هزار ساعت آموزش چهره به چهره انجام شده است. و حدود ۳۱ هزار حلقه سی دی و بروشور و ۱۱ نمایشگاه برگزار شد.

صاحبکاران همچنین تصریح کرد:اجرای طرح تقیسم کار کاهش کار آسیب های اجتماعی و در سال ۹۶ شاهد کاهش سیر نزولی در بحث تخلف فضای می باشیم.

وی در ادامه گفت: یکی از مشکلات استفاده از اینترنت اشتراکی یا رایگان می باشد که بدون رعایت ملاحظات حفاظتی می باشد که این برای افراد استفاده کنند باعث آسیب می باشد.

صاحبکاران سپس افزود: سایت های همسر یابی یکی از معضلات در فضای مجازی می باشد که بدون اطلاع اسامی و عکس های شخصی را در اختیار دیگران می گذارند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۷:۲۴ ق.ظ

دیدگاه