- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

مدیر کل شیلات استان گلستان خبرداد:کسب رتبه سوم تولید میگوی کشور / پیش بینی تولیدحدود۶۰تن ماهی در قفس و پن/نیاز به۴۰ واحد عمل اوری میگو در استان

وی افزود؛میگو بعنوان یک محصول استراتژیک می باشد  و گلستان تنها مرکز مولد پرورش میگو در کشور می باشد.

قدس علوی در ادامه بیان داشت :نگاه ما در زنجیره تولید  یکی از ان حلقه ها مرکز مولد سازی و مرکز تکثیر و تولید خوراک و عمل آوری و پرورش می باشد.

مدیر کل شیلات استان  سپس تصریح کرد: مجتمع پرورش میگوی گمیشان یکی از طرحهای اقتصاد مقاومتی می باشد و امکان توسعه تا ۲۸هزار هکتار هزار  در شمال گمیشان را دارد.

وی تاکید کرد:وی کل هزینه این پروژه را ۶۰ ملییارد تومان اعلام کرد که از ابتدا تاکنون ۳۲ ملییارد تومان هزینه شده است

قدس علوی در ادامه گفت:اولین طرح اقتصاد مقاومتی پرورش ماهی در قفس و پن می باشد و بخاطر معذورت در استفاده از آب شیرین برای آبزی پروری بنابرین از آب دریا در این شرایط استفاده می شود.

وی خاطر نشان کرد: ذخایر دریای خزر رو به کاهش می باشد و باید بدنبال جایگزین آن باشیم و الان درامد سالانه میانگین صیادان از محل صید ماهیانه ۳۰۰ هزار تومان می باشد.

قدس علوی در بحث ماهی دزقفس و پن گفت ؛ برای استان گلستان ۴سایت در نظر گرفته شده یکی پن در خلیج گرگان و ۲پن و یک قفس در دریا می باشد..

وی افزود: درتفاهنامه با محیط زیست ۴هزار تن امضا شده است حدود ۶۰ تن در قفس و پن تولید پیش بینی شده است و حدود ۳۰۰ نفر اشتغال ایجاد می شود.

قدس علوی گفت: برای اولین بار بخش خاویار گیری در استان گلستان در شهرستان کردکوی  توسط بخش خصوصی انجام می شود. و۲۳ متضاضی الان برای ماهیان خاوری داوطلب می باشند   پرورش ماهیان خاویاری در مجتمع ماهیان خاویاری ازبرنامه ما می باشد.

وی افزود:در بحث واحد عمل اوری نیاز به ۴۰ واحد مرکز عمل آوری داریم که فعلا در استان یک واحد می باشد.

مدیذ کل شیلات استان همچنین تقاضای ۳۷۵ نفر جهت ایجاد مراکز پرورش ماهی در کنار حوضچه آب چاهها خبرداد.

 

 

 

0 [1]
0 [1]