- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

مدیر کل تأمین اجتماعی گلستان:یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی در راستای بسط عدالت اقتصادی و رفاه برای مردم به ویژه کارگران و قشر محرومان جامعه تقویت و گسترش نظام بیمه تامین اجتماعی بود

البرز گلستان/مدیر کل تأمین اجتماعی استان گلستان به مناسبت فرا رسیدن دهه مبارک فجر و سی و نهمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با بیان مطلب فوق گفت: بنیان گذار این انقلاب با قیام خود، غرور ملت‏های مستضعفی را که سالیانی مدید مورد ظلم قرار گرفته بودند، به آنان باز گرداند و نه تنها سرنوشت کشورش را تغییر داد، بلکه میلیون‏ها انسان گم‏گشته در برهوت جاهلیت عصر مدرن را به بازگشتی دوباره به معنویت و یکتاپرستی فراخواند.

علی اصغرنیک نیا افزود: پیروزی انقلاب اسلامی، چه در داخل و چه در خارج از کشور، ناظران را با پدیده‏ای تازه در صحنه سیاسی جهان روبه‏رو ساخت چرا که این پدیده بنا به ماهیت، اهداف و سرنوشت خود، در هیچ‏یک از معیارهای سیاسی جهان نمی‏گنجید.

وی با اشاره به ویژگی ها و آثار پیروزی انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: یکی از مهم‏ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران، تجدید حیات اسلام در جهان بود و  آن اعتماد به نفسی که روزگاری پشتوانه تمدن بزرگ اسلامی بود، احیا و بارور ساخت.
وی عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران، ارزش‏های فرهنگی جدیدی را در مبارزه سیاسی جنبش‏های اسلامی مطرح کرد و یکی از این ارزش‏ها، گرایش به جهاد است و جنبش‏های اسلامی پس از آن، جهاد، شهادت و ایثار را به عنوان اصول اساسی پذیرفته‏اند.
وی ادامه داد: مردمی بودن یکی دیگر از ویژگی‏های انقلاب اسلامی ایران بود و این همگرایی مردمی در جنبش‏های سیاسی اسلامی راه یافته است و آنها دریافته‏اند که اسلام، توانایی بسیج توده‏های مردمی را دارد.

نیک نیا اظهار کرد: تقلید شعارهای انقلاب اسلامی ایران از سوی جنبشگران مسلمان، شکل دیگری از تأثیر انقلاب اسلامی ایران است و اکنون شعار مردم مسلمان جهان برای برقراری حکومت اسلامی همان شعارهای اول انقلاب اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه مردم ولایت مدار ایران اسلامی با مظاهر بی دینی همواره در مبارزه بودند گفت: حجاب اسلامی و گسترده شدن بیشتر چتر معنویات و اخلاقیات با پیروزی انقلاب اسلامی میسر گشت و اکنون گرایش به حجاب در نقاط مختلف جهان افزایش یافته است چرا که حجاب برتر مصونیتی برای بانوان و سدی در برابر گناه دیگران است.

وی تظاهرات های مختلف در اقصی نقاط جهان به سبک ایران و نیز گسترش فرهنگ عدالت خواهی و برابری را از دیگر ویژگی های انقلاب اسلامی دانست و گفت: ویژگی اصلی انقلاب اسلامی، تبلیغ اسلام و اصول اساسی آن است و جهانی بودن انقلاب در گسترش فرهنگ اسلامی و افزایش اقتدار اسلامی جلوه‏گر می‏شود و بی شک گسترش انقلاب اسلامی نه تنها حرکتی انقلابی، بلکه وظیفه‏ای دینی به شمار می آید و برای نشان دادن عظمت آن همه مردم ایران اعم از زن و مرد و جوان و کودک و بازنشسته و فرهنگی در راهپیمایی روز ٢٢ بهمن با همان شعار های اصلی انقلای اسلامی به میدان خواهند آمد و دشمنان ایران و اسلام را مایوس خواهند ساخت.

نیک نیا تاکید کرد: یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی در راستای بسط عدالت اقتصادی و رفاه برای مردم به ویژه کارگران و قشر محرومان جامعه تقویت و گسترش نظام بیمه تامین اجتماعی بود و اکنون بیش از ۵٠ درصد جمعیت کل کشور تحت پوشش تامین اجتماعی هستند و از خدمات بیمه ای، درمانی و حمایتی آن برخوردار هستند و اکنون پس از گذشت بیش از هفتاد سال از عمر آن با تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی و نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به اقشار کم درآمد جامعه، خانواده تأمین اجتماعی هر روز بزرگتر می شود.

وی یادآور شد: بی شک یکی از شاخص های مهم عدالت اجتماعی و رفاه اجتماعی توسعه نظام تأمین اجتماعی است چرا که برخورداری از ثروت عمومی جامعه حق همه ملت هاست و در سایه آن اهداف والای انسانی محقق می شود و بنیان های اجتماعی ثبات می یابد.

وی تاکید کرد: برای گسترش نظام تأمین اجتماعی و تقویت بنیان های آن همه دستگاه ها باید توان خود را برای توسعه آن بکار گیرند تا در پایان دهه چهارم انقلاب اسلامی هیچ یک از هموطنان میهن اسلامی بدون پوشش بیمه ای نباشند.

مدیر کل تأمین اجتماعی استان گلستان در خاتمه عنوان کرد: اکنون که استعمارگران و استثمارگران علیه نظام اسلامی ایران در حال دسیسه چینی هستند باید با تکیه بر سلاح ایمان با پیروی و پشتیبانی از مقام عظمای ولایت فقیه باید کشور خود را از هر گونه آسیب و گزندی حفظ نماییم و آرمان ها و دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی خود را به جهانیان صادر کنیم و با حضور پرشور خود در راهپیمایی ٢٢ بهمن پیام آزادی خواهی، پشتیبانی از نظام و انقلاب و ولایت فقیه و  برائت خود را از دشمنان اسلام به گوش همگان برسانیم.

0 [1]
0 [1]