- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

مدیرکل بهزیستی گلستان از واگذاری واحدهای مسکونی به ۳۴ خانواده دو معلول روستایی و ۳۰ خانواده دو معلول شهری خبرداد

غفاری مدیر کل بهزیستی گلستان  در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر اظهار داشت: بیان دستاوردهای دستگاه‎های اجرایی می‎تواند در مناسبت‌ها جامعه موثر باشد و مردم می‎توانند از ارائه این خدمات آگاه شوند.

وی تصریح کرد: بخشی از این پروژه‎هایی که در سازمان بهزیستی و در مقیاس کوچک‎تر آن در استان گلستان اتفاق می‎افتد در حوزه رفاه اجتماعی و اجتماعی ما در سطح استان فعالیت‎هایی را انجام می‎دهیم و یکی از حوزه‎های که خدمات بهزیستی ارائه می‎دهد حوزه ارتقاء سلامت اجتماعی است.

مدیر کل بهزیستی استان گلستان ادامه داد: مراکز مشاوره‎ را بهزیستی در حوزه ارتقاء سلامت اجتماعی مجوز می‎دهد، در ایام دهه فجر ۹ مرکز مشاوره را در شهرستان‎های علی‎آباد کتول، گمیشان، گنبد کاووس، گالیکش و گرگان افتتاح می‎کنیم.

غفاری تاکید کرد: با این مراکز ۶۹ مرکز مشاوره در سطح استان گلستان خواهیم داشت که ۳۳ مرکز مشاوره در سطح شهرستان گرگان فعالیت می‎کند، از ابتدای سال تا کنون ۱۵ مرکز مشاوره در سالجاری راه‎اندازی کردیم تا به شهروندان خدمات لازم را ارائه دهد.

وی با بیان اینکه می‎توانند با سامانه ۱۴۸۰ از ۷ صبح تا ۱۵ خدمات تلفنی به شهروندان ارائه می‌شود، گفت: افتتاح ۴ مهدکودک از دیگر پروژه‎هایی است که در ایام الله دهه فجر داریم و در شهرستان‎های کلاله، علی آبادکتول و گمیشان خواهیم داشت.

مدیر کل بهزیستی استان گلستان تاکید کرد: با احتساب این مهدهای کودک تعداد ۲۳۰ مهد کودک در سطح استان گلستان فعالیت می‎کنند که ۷۴ مورد آن روستایی است و بهزستی به ۶ هزار و۵۰۰ کودک در این مهدهای کودک خدمات ارائه می‎دهد.

غفاری افزود: یک هزار کودک در طی چند ساله گذشته که از نظر شرایط مالی در دهک‎های پایین جامعه هستند پرداخت کردیم، در تمامی مهدهای روستایی و حاشیه‎ شهرها نیز یک وعده غذای گرم را  ارائه می‌دهیم و ۲ هزار کودک مورد تغذیه در این طرح قرار می‎گیرد.

وی گفت: سه کلینیک مددکاری و اجتماعی را در ایام دهه فحر افتتاح می‎کنیم که با احتساب آن۱۹ کلینیک مددکاری در سطح استان خواهیم داشت، ۳ هزار و ۲۰۰ زنان سرپرست خانوار از سوی بهزیستی مستمری دریافت می‎کنند که پرونده‎های این افراد را در اختیار کلینیک مددکاری اجتماعی قرار دادیم.

مدیر کل بهزیستی استان گلستان به خصوصی سازی و اصل ۴۴ اشاره کرد و گفت:۹۲ تا ۹۴ درصد فعالیت‎های که سازمان بهزستی می‎توانست انجام دهد به مردم واگذار شده است.

غفاری با بیان اینکه ۱۴۰ واحد مسکونی را امسال به مددجویان بهزیستی واگذار کردیم، گفت: ۱۰ واحد در ایام دهه فجر در شهرستان‎های بندرگز، گمیشان و مراوه‎تپه بوده است.

وی گفت: واگذاری این واحدهای مسکونی به ۳۴ خانواده دو معلول روستایی، ۳۰ خانواده دو معلول شهری و ۷۶ واحد نیز مددجویان معلول بهزیستی استان گلستان بوده است.

مدیر کل بهزیستی استان گلستان تاکید کرد: یک میلیارد تومان امسال در حوزه مسکن تسهیلات بلاعوض به جمعیت تحت پوشش اعطاء شد، ۱۷ میلیارد تومان در بحث اشتغال مددجویان نیز در نظر گرفته شده بود و قرار بود ۸۷۵ مددجو را با اجرای تحت پوشش قرار دهیم که توانستیم تا کنون ۹۵۱ نفر را تا کنون انجام دهیم.

غفاری تاکید کرد:۲۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره از محل تبصره ۱۶ به هر مددجو تحت پوشش اعطاء می‎کنیم و سال گذشته ۵ میلیارد تومان در این حوزه اعتبار برای بهزیستی استان در نظر گرفته شده بود و امسال افزایش یافته است.

وی به اجرای طرح غربالگری شنوایی در استان اشاره کرد و یادآور شد: این طرح با توجه به اینکه جلوی ناشنوایی را می‎گیرد برای ما حائز اهمیت است، در سال بین ۲۰ تا ۳۰ کشت حلزون در استان داریم که بالغ بر ۲۰ تا ۳۰ میلیون این کشت حلزون برای هر معلول برای دولت هزینه در بر داشت.

مدیر کل بهزیستی استان گلستان یادآور شد: ۹۸٫۱۲ کودکان گلستانی را تحت پوشش غربالگری شنوایی در استان گلستان قرار گرفتند و اداره کل بهزیستی استان از این نظر رتبه نخست را در بین استان‎های کشور دارد.

غفاری با طرح تنبلی چشم کودکان بین ۳ تا ۵ اشاره کرد و افزود: سازمان بهزیستی در اجرای این طرح‎ها ذی‎نفع نیست، و ۸۰ میلیارد تومان سازمان بهزیستی برای اجرای این طرح در سال هزینه می‎کند.

وی یادآور شد: غربالگری ژنتیک یکی دیگر از موضوعاتی است که در استان گلستان دنبال می‎کنیم و با اقدامات موثر به دنبال این هستیم که تولد کودکان با مشکل ژنتیکی را کاهش دهیم.

0 [1]
0 [1]