- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

رئیس شورای حل اختلاف استان گلستان از آزادی ۲۸۶ زندانی وزندگی دوباره ۶ محکوم به قصاص با پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف درنه ماهه امسال خبرداد

آزادی ۲۸۶ زندانی با پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف گلستان  و۶ محکوم به قصاص هم از نه ماهه امسال با گذشت شاکیان ، فرصت زندگی دوباره یافتند .
البرز گلستان به گزارش روابط عمومی شورای حل اختلاف گلستان؛ رئیس شورای حل اختلاف استان با بیان این که کمک به کاهش جمعیت کیفری به صورت ویژه در دستور کار شوراهای حل اختلاف گرگان و گنبد کاووس قرار گرفته است، افزود : امسال ۷۹۴ پرونده به صورت ویژه توسط اعضای این شوراها بررسی شد که از این تعداد هفتصد و ۹۲ که موضوع بیشتر آن ها دیون مالی است ، با سازش طرفین مختومه شد.
احمد جعفری افزود : آزادی ۲۸۶ زندانی نتیجه ی تلاش چند ماهه اعضای شورای حل اختلاف و گذشت بزرگ شاکیان این پرونده ها بود.
جعفری با اشاره به فعالیت ۴۵ شعبه ویژه صلح و سازش در دادگستری ها و دادسراهای استان گفت : نتیجه تلاش این شعب به ویژه شورای حل اختلاف زندان گرگان و گنبدکاووس ،آزادی ۶ محکوم به قصاص با گذشت بزرگ اولیای دم بود .
جعفری تاکید کرد: حل و فصل مسالمت ‌آمیز پرونده‌ های این چنینی به دلیل حساسیت‌ هایی که دارند از آسیب ‌های اجتماعی در آینده می کاهد.
شورای حل اختلاف از سال ۱۳۸۱ و با هدف حل مسالمت‌آمیز دعاوی، ترویج فرهنگ صلح و سازش و کاستن از حجم پرونده‌های ورودی به محاکم قضایی، همزمان با سراسر کشور در گلستان نیز آغاز به کار کرد.

0 [1]
0 [1]