احمدی فرماندار شهرستان بندرگز دردر نشست با گروه خبری فجر استان از افتتاح و کلنگ‌زنی ۳۵ پروژه عمرانی و اقتصادی در دهه‌فجر امسال خبرداد

فرماندار بندرگز گفت: عملیات اجرایی طرح گردشگری ساحل بندرگز با سرمایه‌گذاری عمانی‌ها در دهه‌فجر آغاز می‌شود.

 

البرز گلستان/حسین احمدی ظهر امروز در نشست با گروه خبری فجر استان گلستان اظهارداشت: در دهه‌فجر امسال ۳۵ پروژه عمرانی و اقتصادی افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

وی افزود: از این تعداد ۲۴ پروژه عمرانی با اعتبار ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و ۱۱ پروژه اقتصادی با سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است که اشتغال ۴۰ نفر را در پی خواهد داشت.
فرماندار بندرگز به کلنگ‌زنی طرح گردشگری در ساحل این شهرستان اشاره کرد و گفت: این پروژه از اوایل دهه ۸۰ آغاز شده و با پیگیری‌هایی که صورت گرفت تلاش کردیم موانع اجرایی آن برطرف شود.
وی بیان داشت: این پروژه با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیارد تومان در ساحل بندرگز و در زمینی به مساحت ۵۳ هکتار اجرا می‌شود.
احمدی افزود: اجرای این پروژه می‌تواند بندرگز را از این شرایط اقتصادی نجات دهد، تاکنون هم مشکلات محیط‌زیست و سند زدن زمین به نام شرکت آرمان طبیعت به اتمام رسیده و منتظر اجرایی شدن آن هستیم.
وی خاطرنشان کرد: این پروژه به صورت مستقیم بیش از ۹۵۰ نفر اشتغالزایی را به همراه خواهد داشت.
احمدی یادآور شد: این پروژه ابتدا در مساحتی ۱۰۰ هکتاری پیش‌بینی شده بود اما به دلیل مشکلات و مسائلی که در سال‌های گذشته با آن مواجه بود نقشه پروژه تغییر کرد و به ۵۳ هکتار کاهش یافت.
وی با بیان اینکه واگذاری زمین از سوی وزارت راه و شهرسازی به سرمایه‌گذار مصوب شده است، اظهارداشت: هنوز این مصوبه به استان ابلاغ نشده است که طبق دستور استاندار قرار شد مدیرکل راه و شهرسازی استان پیگیر این مسئله باشد.
فرماندار بندرگز با اشاره به راه‌اندازی مجدد یکی از واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی در ایام دهه‌فجر عنوان کرد: خط تولید کارخانه فولاد معراج که بنا به دلایلی تعطیل شده بود در دهه‌فجر دوباره راه‌اندازی می‌شود که می‌تواند ۱۰۰ فرصت شغلی ایجاد کند.
خبر مسلم افتخاری

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۷ ق.ظ

دیدگاه