فضیلت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئول کمیته فرهنگی هنری ستاد دهه فجر استان از اجرای ۷۰ برنامه فرهنگی و هنری در ایام دهه فجر خبرداد

البرز گلستان/حجت الاسلام علی اصغر فضیلت، امروز در نشست با گروه خبری فجر استان گلستان گفت: اداره کل به عنوان رئیس کمیته فرهنگی هنری ستاد دهه فجر استان برای امسال ۷۰ برنامه در ۱۰ موضوع را پیش بینی کرده است.
وی افزود: این برنامه ها شامل برنامه های قرآنی ۴ مورد، جشنواره ها ۶ مورد، نمایشگاه فرهنگی هنری ۱۴ مورد، برگزاری مسابقات ۸ مورد، همایش ها ۳ مورد، کارگاه های آموزشی ۵ مورد، جشن و شادمانه ها ۱۳ مورد، اجرای موسیقی صحنه ای ۶ مورد ، اجرای نمایش ۴ مورد و محافل شعر ۴ مورد است.
وی با اشاره به اختتامیه جشنواره ملی نقاشی آیات بیان کرد: در این جشنواره از ۲۷ استان کشور ۹۱۷ اثر در دو بخش کلاسیک و فگوراتیو و بخش ویژه انتزاعی به دبیرخانه رسیده بود که در نوع خود یک رکورد محسوب می شود. اختتامیه این جشنواره در سوم بهمن برگزار شده و نمایشگاه آثار منتخب نیز تا دهم بهمن در محل تالارفخرالدین اسعد گرگانی برپاست.
رئیس کمیته فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر استان با اشاره به برگزاری جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی گفت: این جشنواره علمی، هنری و دینی بوده و دارای بخش های مختلفی است که کارگاه های آموزشی و نشست های علمی در خصوص مد و لباس ایرای اسلامی جزو برنامه های جانبی آن است.
وی افزود: این جشنواره نمایشگاه آثار برگزیده و بخش رقابتی هم دارد. این جشنواره از ۱۵ تا ۳۰ بهمن در محل تالارفخرالدین اسعد گرگانی برگزار می شود. به آثاری که به بخش نمایشگاهی راه پیدا کند نشان شیما داده شده و اثر به نام صاحب اثر ثبت می شود.
به گفته حجت الاسلام فضیلت سال گذشته ۵۰۸ اثر به دبیرخانه ارسال شده بود که ۶۰ اثر برگزیده شد و به ۱۲ اثر جوایزی تعلق گرفت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به کوک شدن سازها در جشنواره موسیقی فجر گفت: این جشنواره ۱۱ تا ۱۵ اسفندماه در تالار فخرالدین اسعدگرگانی با حضور گروه های استانی در بخش های سنتی، فولکلور، پاپ و مقامی برگزار می شود.
وی ادامه داد: جشنواره تجسمی فجر نیز از ۲۳ بهمن تا ۲ اسفند در محل کاخ موزه گرگان برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام فضیلت با اشاره به اکران فیلم ها در جشنواره فیلم فجر در گرگان بیان کرد: افتتاحیه جشنواره فیلم فجر ۲۳ آن در پردیس سینما کاپری انجام می شود. فیلم ها در دو بخش سیمرغ یک و دو از سازمان سینمایی دریافت و اکران می شود.
به گفته وی، هم چنین برای نخستین بار جشنواره فیلم کودک و نوجوان نیز در استان برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه ۱۴ نمایشگاه در این ایام در استان برپا می شود، به برخی از آنها اشاره کرد و گفت: نمایشگاه آثار برگزیده جشنواره ملی نقاشی آیات، نمایشگاه تازه های کتاب و مطبوعات دوران انقلاب در مراوه تپه، نمایشگاه های کتاب، عکس انقلاب، خوشنویسی و غیره بخشی از این نمایشگاه ها است.
وی به برگزاری هشت مسابقه در بخش های مختلف هم اشاره کرد و افزود: مسابقه نقاشی برای قرآن آموزان و مسابقه کتابخوانی در رامیان، مسابقه نقاشی پرچم ایران برای سنین زیر ۱۰ سال در بندرترکمن، مسابقه فرهنگی در مینودشت در ایام دهه فجر، نقاشی فجر در علی آبادکتول، مسابقه عکاسی لبخند ماندگار در گالیکش از جمله مسابقاتی است که در این ایام برگزار خواهد شد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱:۳۳ ب.ظ

دیدگاه