- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

دکتر حسینی مدیر کل بیمه سلامت استان گلستان:مدیریت هزینه امروز فقط شامل سازمان بیمه سلامت نمیشود بلکه درهمه موسسات طرف قرار دادو بیمه شدگان بایداتاق بیفتد

به گزارش البرز گلستان دکتر حسینی مدیر کل بیمه سلامت استان گلستان در نشست اختصاصی با این رسانه حضور پیدا کرده و ضمن بیان برنامه های بیمه استان به سوالات خبرنگارما نیز پاسخ دادند.

دکتر حسینی در ابتدا در باره اهمیت دفترچه های بیمه سلامت اظهار کرد: دفترچه بیمه سلامت به مانند دفترچه بانک ویا چک های سفید امضا می باشد که در اختیار بیمه شده ها قرار می گیرد و سوال اینجاست آیا مردم دفترچه های بانکی و چک های خود رادراختیار دیگران حتی برای یکبار قرار می دهند؟

وی در ادامه ضمن درخواست از مردم که بعنوان ناظران اجتماعی سازمان بیمه سلامت باشندافزود:مردم باید از دفاتر خود مراقبت کنند و در اختیار دیگران قرار ندهند که این امر هم ازنظر شرعی و هم قانونی مشکل دارد.

مدیرکل بیمه سلامت استان ضمن تاکید بر این مطلب که مدیریت هزینه امروز فقط شامل سازمان بیمه نمیشود بلکه در همه موسسات طرف قرار دادو بیمه شدگان باید اتفاق بیفتد گفت: پزشکان و موسسات درمانی و مردم باید نقش مهمی در مدیریت هزینه داشته باشند.

وی همچنین از مردم خواست از پزشکان در خواست خدمت اجباری  اضافی در زمینه دارو آزمایشات و درمان نداشتهphoto_2018-01-24_12-29-10 [1] باشندضمن آنکه  قبل از مراجعه به پزشک خود سرانه جهت تهیه داروبه داروخانه ها مراجعه نکنند.

دکتر حسینی در ادامه متذکر شد مردم از جمع آوری دارو در خانه و انبار کردن  آن جدا پرهیز داشته باشند و احتمال از تاریخ گذشتن دارو به علت عدم خوانایی برچسب جبعه دارو می باشد ضمن آنکه میزان دارو در کابیت ها و یخچال های مردم از داروهای موجود در داروخانه ها بیشتر است و این آسیب مالی برای کشور و مردم می باشد.

مدیرکل بیمه سلامت استان همچنین خواستار اطلاع رسانی از طریق رسانه ها جهت افزایش اطلاعات و آگهی مردم شد تا سوادمردم بالا رودو موجب آن می گردد که انتظاراز جامعه پزشکی و درمانی منطقی تر شود.

دکتر حسینی در ادامه خاطر نشانکرد:مردم می توانند از مشاوران نظارت ما در بیمه سلامت استان خصوصا در زمانی که برای ادامه درمان برای خارج از استان معرفی می شوند استفاده کنند.

 

 

0 [2]
0 [2]