مدیر کل شیلات استان گلستان از برگزاری اولین کارگاه آموزشی ملی پرورش زالوی طبی با حضور مدیران و کارشناسان ارشد کشور در گرگان خبرداد

مدیر کل شیلات استان گفت: اولین کارگاه آموزشی ملی پرورش زالوی طبی با حضور مدیران و کارشناسان ارشد کشور در گرگان برگزار می شود.

البرز گلستان به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل شیلات استان، مهندس سید جواد قدس علوی با اعلام این خبر بیان داشت: این کارگاه آموزشی در دو بخش آموزش تئوری و عملی تخصصی پرورش زالو و بازنگری دستورالعمل صدور مجوز تکثیر و پرورش زالو برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به توانمندی های استان در زمینه پرورش زالو تصریح کرد: بزرگترین مرکز پرورش زالو و کشت جلبک کشور با شرکت پارسیان زالو تندیس و با مساحت ۵۰۰۰ متر در استان گلستان و شهر سرخنکلاته و روستای محمد آباد گرگان، با کادر مجرب و توانمند مشغول به فعالیت است که انتظار می رود به زودی با تلاش های این مرکز و همکاری اداره کل شیلات و دانشگاه منابع طبیعی گرگان و علوم کشاورزی و حمایت های استانداری گلستان، استان ما به قطب پرورش زالو کشور تبدیل شود.

وی گفت: این کارگاه آموزشی با حضور معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران، مدیران کل ادارات شیلات کشور، کارشناسان ارشد سازمان حفاظت محیط زیست کشور، کارشناسان ارشد دامپزشکی کشور، معاون استاندار، رئیس دانشگاه منابع طبیعی و علوم کشاورزی گرگان و رئیس مرکز تحقیقات شیلات استان، طی روز چهارشنبه ۴/۱۱/۹۶ در محل کارگاه شرکت پارسیان زالو (تندیس)در شهر سرخنکلاته و دانشگاه منابع طبیعی و علوم کشاورزی گرگان برگزار می شود.

گفتنی است مدرس این کارگاه آموزشی، مهندس حمید رضا بیدمال، عضو هیئت رئیسه شرکت پارسیان زالو(تندیس) گلستان و از پرورش دهندگان توانمند زالو در استان و کشور می باشد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۶:۱۳ ق.ظ

دیدگاه