- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

مدیر کل شیلات گلستان ازحداقل تولید ۲۵۰۰ تن میگو در سال ۹۷ خبرداد

البرز گلستان/مدیر کل شیلات استان گلستان با اشاره به سرمایه گذاری های صورت گرفته در لاین ۲ مجتمع پرورش میگوی گمیشان اظهار کرد: با توجه به سرمایه گذاری های صورت گرفته، تلاش ما حداقل تولید ۲۵۰۰ تن میگو در سال ۹۷ است که این تولید با افزایش ۶۰ درصدی نسبت به سال جاری همراه خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شیلات ، مهندس سید جواد قدس علوی در جلسه با سرمایه گذاران لاین ۲ و در حضور مهندس معدنی مدیر کل دفتر میگو سازمان شیلات ایران، تصریح کرد: سال جاری به لحاظ اعتبارات برای ما یک سال طلایی در میگو بود و اعتبارات تملکی که در سال جاری جذب کردیم بیش از ۲ برابر کل اعتبارات از ابتدای ایجاد مجتمع پرورش میگو تا به امروز بوده است.

وی افزود:تلاش کردیم زیر ساخت های لازم برای بهره برداری از کل ۴ هزار هکتار را فراهم آوریم که البته ایجاد این زیر ساخت ها باید با توجه به تکمیل زنجیره تولید صورت پذیرد.

وی یادآور شد: در حال حاضر گلستان رتبه سوم پرورش میگو در کشور را داراست و با توجه به ظرفیت های افزایش سطح مجتمع پرورش میگو به ۲۸ هزار هکتار و حتی ۴۰ هزار هکتار گمیشان می تواند به قطب پرورش میگوی خاور میانه تبدیل شود.

مدیر کل شیلات گلستان خاطر نشان کرد: سرمایه گذاری در میگو توانسته است به عنوان یک سرمایه گذاری زود بازده در استان مطرح شود چرا که میگو محصولی است که تا ۸۵ درصد قابلیت صادرات دارد، پیش فروش می شود و سرمایه گذار آن ظرف مدت ۶ تا ۸ ماه نتیجه سرمایه گذاری خود را دریافت می نماید.

مهندس قدس علوی از سرمایه گذاران خواست حتما بر اساس نقشه مشخصات مصوب اقدامات اجرایی را انجام دهند و همچنین در رعایت جدول زمان بندی کوشا باشند.

0 [1]
0 [1]