رئیس کل دادگستری گلستان ازکاهش ۷ درصدی ضرب و جرح عمدی دراستان خبر داد

کاهش ۷ درصدی ضرب و جرح عمدی در گلستان
به گزارش البرز گلستان رئیس کل دادگستری گلستان می گوید: نه ماهه امسال ۱۲ هزار پرونده ایراد ضرب و جرح عمدی در محاکم استان ثبت شد که ۷ درصد کمتر از مدت مشابه پارسال است .
هادی هاشمیان گفت : پرونده‎های ایراد ضرب و جرح در سال ۱۳۹۵ نسبت به سال ۱۳۹۴، ۱۰ درصد کاهش داشت و این رقم در ۹ ماه امسال ۷ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کمتر شد .
هاشمیان با بیان اینکه جرائم خشن مانند ضرب و جرح عمدی سبب بحران اجتماعی می‎شود افزود : خوشبختانه با تلاش های انجام گرفته شاهد سیر نزولی جرایمی مانند ضرب و جرح عمدی و توهین به اشخاص ، در محاکم استان هستیم .
این مقام ارشد قضایی استان افزود : فعالیت دادگستری در حوزه ی پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب های اجتماعی به تنهایی راهگشا نیست و باید همه دستگاه ها از ظرفیت خود در این بخش استفاده کنند و به کمک دستگاه قضایی بیایند.
هاشمیان ، کاهش ورودی ۲۰ هزار پرونده به محاکم استان در سال گذشته را یک نمونه ی خوب از همکاری بین دستگاهی در استان خواند و گفت : این تجربه نشان داد اگر همه دستگاه ها پای کار بیایند و به دادگستری کمک کنند می توان در کاهش آسیب ها و جرایم ، گام های خوبی برداشت .
رئیس کل دادگستری گلستان افزود : این که افراد با کوچکترین حرکت و رفتار دیگران ، پرخاشگری می کنند و در برخی موارد واکنش های خشن بروز می دهند نشان می دهد اقدامات انجام شده برای بالا بردن آستانه صبر مردم کافی نیست و باید همه دستگاه ها با کمک هم در این بخش چاره اندیشی کنند.

پایگاه اطلاع رسانی دادگستری گلستان

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۲۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲:۳۰ ب.ظ

دیدگاه