وفایی مدیرکل ثبت احوال گلستان در نشست شورای ثبت احوال استان از کاهش ۷.۹ درصدی ازدواج در ۹ماه اول سال در استان خبرداد

البرزگلستان/حسین وفایی مدیرکل ثبت احوال گلستان  در نشست شورای ثبت احوال استان گلستان که به مناسبت روز ملی ثبت احوال برگزار شد، اظهار کرد: در ۹ ماه امسال ۳۱ هزار و ۲۸۶ واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده که بیشترین آن گنبد و کمترین آن بندرگز است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۸ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: در ۹ ماه امسال ۶ هزار و ۵۷۳ واقعه وفات در استان گلستان به ثبت رسیده که بیشترین آن در گرگان و کمترین آن در مراوه تپه بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از چهار درصد افزایش داشته است.

وفایی تصریح کرد: بیشترین دلایل وفات در استان بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان‌ها، حوادث غیر عمدی و بیماری‌های تنفسی بوده است.

وی ادامه داد: افراد بالای ۷۵ سال بیشترین درصد فوت را میان رده‌های سنی داشته و جمعیت استان گلستان رو به پیری است و افراد مسن افزایش پیدا خواهند کرد.

وی یادآور شد: در استان گلستان به ازای هر پنج ولادت، یک وفات اتفاق می‌افتد.

مدیرکل ثبت احوال گلستان در خصوص ثبت وقایع ازدواج در استان گفت: در ۹ ماه امسال ۷.۹ درصد کاهش ثبت ازدواج در استان داشته‌ایم و بیش از ۶۲ درصد طلاق‌ها در ۱۰ سال نخست زندگی اتفاق می‌افتد.

وفایی اضافه کرد: استان گلستان رتبه بیستم کشور در میزان عمومی طلاق را دارد و از میانگین کشوری کمتر است و به ازای هر پنج ازدواج یک اطلاق رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه صدور کارت هوشمند ملی برای شهروندان گلستانی حدود ۲۰ روز زمان می‌برد، خاطرنشان کرد: تا پایان آذرماه ۷۸۴ هزار و ۷۴۶ درخواست صدور کارت هوشمند ملی ثبت و ۷۷۱ هزار و ۲۴۰ مورد صادر شده است.

وفایی ادامه داد: حدود ۶۰ درصد از جمعیت واجدین شرایط استان گلستان کارت هوشمند ملی دریافت کرده‌اند و امیدواریم تا پایان امسال به ۷۰ درصد برسیم.مهر

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۲۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲:۰۸ ب.ظ

دیدگاه