رئیس کل دادگستری گلستان:نباید اجازه دهیم بنای غیرمجازی ساخته شود که کار به تخریب بنا و هدر رفتن سرمایه افراد برسد.

پیگرد قانونی در انتظار مسئولانی که به وظایف قانونی خود برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرقانونی عمل نمی کنند

البرز گلستان/رئیس کل دادگستری گلستان در  ۵۴ امین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال استان گفت: از دادستان ها خواسته ایم با کسانی که در رده های مختلف، مسئول نظارت و پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در خارج از حریم شهرها و روستاها هستند اما کم کاری می کنند، اعلام جرم کنند .

هادی هاشمیان با اشاره به این که بناهای غیرمجاز در خارج از بافت شهرها و روستاها یک شبه ساخته نشده اند تصریح کرد :  باید مدیران دستگاه های متولی درباره این که چرا ، اقدام قانونی بر علیه متخلفان انجام نداده اند یا دیر انجام داده اند ، پاسخگو باشند.

هاشمیان تاکید کرد: رویه ی ما در  دستگاه قضایی این است که در وقوع جرم نباید همه هزینه ها را بر مردم تحمیل کرد و مدیرانی که مرتکب سهل انگاری یا قصور در اجرای قانون شده اند نیز باید پاسخگو باشند.

وی خاطرنشان کرد: پیش از آن که به سراغ افراد متخلف برویم ، یقه مدیران متخلف را خواهیم گرفت.

خبر حمیدرضا یزدانی

هاشمیان با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی همچنان بر پیشگیری در ساخت و سازهای غیرمجاز تاکید دارد گفت : حکم قاضی در قلع و قمع بناها ، بازگشت زمین به وضع پیش از تغییر کاربری آن است که به دلیل نخاله های ساختمانی و استفاده از مصالح ، عملا این امر محقق نمی شود .

این مقام ارشد قضایی استان که ریاست شورای حفظ حقوق بیت المال استان را نیز برعهده دارد افزود : نباید اجازه دهیم بنای غیرمجازی ساخته شود که کار به تخریب بنا و هدر رفتن سرمایه افراد برسد.

وی با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب افزود : اگر هر کس در حوزه مسئولیت خود درست عمل کند ، تخلف و آسیب در  همه بخش ها به ویژه ساخت و سازهای غیرمجاز کاهش می یابد .

این مقام ارشد قضایی استان در بخش دیگری از سخنان خود از تشویق مدیران کوشا در حفظ بیت المال هم خبر داد و گفت : در پایان سال مدیرانی که در حفظ بیت المال خوب عمل کرده اند تشویق و با ارسال نامه ای به وزارت خانه های متبوع شان از آنان قدردانی خواهیم کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هم در این جلسه با اشاره به قانون اعطای انشعاب آب ، برق و گاز به بناهای غیرمجاز گفت : بر اساس این قانون بناهایی که در مجاور  شبکه های آب ، برق و گاز هستند می توانند تا زمان صدور رای دادگاه و یا تعیین تکلیف نهایی پرونده بنای غیرمجازشان ، از  این خدمات بهره مند شوند .

حجت الاسلام سید مصطفی حقی تاکید کرد: اعطای انشعاب به این افراد هیچ حقی برای آنان ایجاد نمی کند و بلافاصله پس از تعیین تکلیف ملک در دادگاه و یا سازمان های ذیربط ، در صورت صدور حکم قلع و قمع بنا ، این انشعابات جمع آوری می شود .

پایگاه اطلاع رسانی دادگستری گلستان

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۲۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۲ ق.ظ

دیدگاه