دکتر هاشمی استاندار گلستان خبرداد: ایجاد خط آهن گرگان به مشهد یکی از مطالبات جدی مردم استان

البرز گلستان/استاندار گلستان از پروژه های خط آهن اینچه برون و مسیر ریلی سبز دشت به بندرگز بازدید کرد.

دکتر سید مناف هاشمی در حاشیه  بازدید در محل اجرای پروژه راه آهن سبز دشت به بندرگز و پل قره سو، اظهار کرد: دو خطه سازی این مسیر به طول ۳۶ کیلومتر و با اعتبار ۱۰۷ میلیارد تومان برآورد شده بود که به نظر می رسد نهایتاً با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی به اتمام برسد.
دکتر هاشمی تصریح کرد: بخش عمده ای از عملیات اجرایی این پروژه صورت گرفته و پل هایی نظیر پل قره سو قدری در سرعت پروژه تاثیر داشته اند و پیش بینی می شود نهایتاً تا فروردین سال آینده این طرح به بهره برداری برسد.
وی همچنین پیش از این پروژه از ایستگاه راه آهن اینچه برون و طرح ۴ خطه سازی در این مسیر دیدن کرد و در این خصوص گفت: خوشبختانه با پیگیری صورت گرفته ظرف مدت ۲ ماه طرح ۴ خطه سازی ، ۸۰۰ متر در این ایستگاه با همت همه دست اندرکاران امر صورت گرفت.
استاندار گلستان با اشاره به پروژه برقی سازی مسیر اینچه برون به گرمسار، خاطر نشان کرد: این پروژه که با تفاهم دوکشور جمهوری اسلامی ایران و روسیه از طریق فاینانس و با اعتبار ۱٫۲ میلیارد یورو اجرایی می شود.
دکتر هاشمی یادآور شد: یکی از مطالبات جدی مردم استان ایجاد خط آهن گرگان به مشهد است که بنا بر جلسات متعددی که طی این زمان کوتاه با معاونین و شخص وزیر راه و شهر سازی داشته ایم مقرر گردیده که بخشی از این پروژه با اعتبار ۱۰۰ میلیون دلاری پروژه برقی کردن مسیر ریلی گرمسار به اینچه برون اجرایی شود و مابقی از مسیر سرمایه گذاری BOT و یا فاینانس صورت پذیرد.
وی افزود: اگر تفاهم نامه های لازم جهت برقی سازی مسیر گرمسار به اینچه برون تا نوروز ۹۷ صورت پذیرد ، مقرر گردیده این پروژه ظرف مدت ۴ سال اجرایی شود.

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۲۲ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲:۲۹ ب.ظ

دیدگاه