تاکید طهماسبی معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان در نشست انجمن کتابخانه های استان به نقش فرهنگ کتابخوانی و تاثیر آن بر توسعه یافتگی جامعه

البرز گلستان/باحضور اعضای حقیقی وحقوقی انجمن کتابخانه های استان صورت گرفت؛جلسه انجمن استان در دفتر معاونت سیاسی امنیتی واجتماعی استانداری.جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان باحضور طهماسبی دراستانداری برگزار شد.

  1. به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی گلستان،دراین نشست مدیر کل کتابخانه های عمومی استان به ارایه گزارشی از فعالیتهای انجام گرفته پرداخت.
    رضاقوانلو دراین جلسه درباب چهارموضوع محوری صحبت کرد که دستور جلسه انجمن قرار گرفت.این چهار موضوع عبارت بودند از:
    ۱٫ پیگیری مصوبات جلسات گذشته
    ۲٫ گزارش وضعیت کتابخانه‌های تعطیل شده گنبد (کتابخانه امام جعفر صادق (ع) و کتابخانه شهید مطهری) و اتخاذ راه کار مناسب برای بازگشایی مجدد آنها
    ۳٫ گزارش وضعیت نیم درصد درآمد شهرداری‌های استان
    ۴٫ بررسی واگذاری زمین به منظور ساخت کتابخانه مرکزی استان
    درادامه هر کدام از حضار به فراخور دستور جلسه مواردی را عنوان کردند. در پایان جلسه نیز طهماسبی به نقش فرهنگ کتابخوانی و تاثیر ان بر توسعه یافتگی جامعه اشاره کرد و همچنین بر اهمیت اجرایی شدن مصوبات تاکید نمود. مصوبات جلسه به شرح عبارتند از:

مصوب شد گزارشی از میزان پرداخت سهم کتابخانه های عمومی استان از محل نیم درصد درآمد شهرداری‌ها و میزان هزینه‌ های آن و همچنین میزان طلب باقیمانده کتابخانه‌های عمومی از شهرداری‌ها از زمان تصویب قانون مجلس شورای اسلامی به اعضای انجمن ارائه شود.
*مصوب شد در خصوص واگذاری ساختمان در حال ساخت اداره کل فرهنگ و ارشاد با ۵ درصد پیشرفت فیزیکی در اتوبان صیاد به منظور تاسیس کتابخانه مرکزی استان بررسی کارشناسی صورت گیرد.
*مصوب شد جلسه ای با حضور دستگاه‌های فرهنگی و مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در خصوص تدوین برنامه‌های فوق العاده در محلات حاشیه نشینی برگزار گردد.
*مصوب گردید با هماهنگی دفتر جناب آقای طهماسبی معاونت محترم سیاسی، امنیتی و اجتماعی در خصوص وصول معوقات کتابخانه‌های عمومی از شهرداری‌ها با دفتر امور شهری استانداری نامه نگاری شود.

مصوب گردید مجدد جلسه ای در فرمانداری شهرستان گنبد کاووس به ریاست فرماندار محترم تشکیل و نسبت به جایگزینی کتابخانه های تعطیل شده بررسی های دقیق تر به عمل آید و نتیجه گزارش اقدامات انجام شده در این خصوص به استانداری اعلام گردد???

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۵:۵۹ ب.ظ

دیدگاه