یازرلو معاون هنری اداره کل ارشاد اسلامی گلستان از برگزاری چهارمین جشنواره مدو لباس ایرانی اسلامی در بهمن در استان خبر داد

البرز گلستان/نشست خبری یازرلو معاون هنری  اداره کل ارشاد اسلامی استان گلستان به مناسبت چهارمین جشنواره مدو لباس در سالن جلسات اداره کل با حضور اصحاب رسانه استان برگزار شد . یازرلو معاون هنری اداره کل  در این نشست اظهار کرد:ازسری جشنواره مد لباس ایران است که استان جز استانهای برتر و در سال ۹۴ در کشور رتبه برتر کسب نموده است.

یازرلو افزود:بنیاد مد و لباس زیر نظر معاونت هنری وزارت ارشاد می باشد و در بهمن ماه یکی از کارها راه اندازی و افتتاح کارگروه لباس و مد استان می باشد.

معاون هنری ارشاد سپس گفت: برگزاری نمایشگاه دایمی مد و لباس  یکی از راهکارها می باشد و امسال در استان مقرر شد نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی دایمی احداث گردد.

وی سپس افزود در این نمایشگاه آخرین دستاوردهادر حوزه الگوی ایرانی اسلامی برگزار شود و تالار فخرالدین اسعد بعنوان یکی از مکانهای نمایشگاه می باشد.

یازرلو گفت : دو شهر رامیان و بندرگز بعنوان میزبانان لباس انتخاب شدند که می توانند در توسعه لباس تاثیر داشته باشند . وهمچنین پیش بینی می شود فضای مجازی مد و لباس  راه اندازی شود. که در راستای حمایت از تولید کنندگان لباس و مد می باشد.

وی افزود:پذیرش تولیدات  ۱الی ۹ بهمن در تالار برگزار می شود که یک دبیر خانه در اداره کل ارشاد و دبیر خانه هنری این کارگروه دریکی ازدانشگاهها انجام می شود.

یازرلو از اهدا ف این جشنواره گفت : از اهداف کلی این جشنواره می توان ترغیب و تشویق طرحان لباس  و فراهم نمودن استعدادها  و کشف برندها می باشد و دیگر اینکه   معرفی طراحهان به تولیدی پوشک ها باشد.. و هدایت بازار بسوی تولید پوشاک داخلی و تجلیل از طراحهان مد و لباس می باشد .

وی افزود:این مسابقه در ۵ بخش رقابت و مسابقه  طراحهان بصورت زنده طراحی لباس بصورت موضوعی انجام می دهند

معاون هنری ارشاد اسلامی گلستان گفت: از ۱الی۹ بهمن قبول طرحها وداوری در ۱۱ بهمن انجام  و طراحی در۱۵ بهمن طراحی زنده در تالار برگزار می شود. و برگزاری کارگاهها از ۴الی ۱۷ بهمن می باشد. و مراسم اختتامیه در ۱۸ بهمن ساعت ۱۱ در تالار برگزار می شود.

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۱۱ دی ۱۳۹۶ ساعت ۶:۲۶ ق.ظ

دیدگاه