آذری مدیرکل فرودگاههای استان گلستان از پایان رسیدن عملیات راه اندازی اولیه سیستم کمک ناوبری DVOR/DME فرودگاه گرگان با حضور کارشناسان کُره ای شرکت سازنده خبرداد

عملیات راه اندازی اولیه سیستم کمک ناوبری DVOR/DME فرودگاه گرگان با حضورکارشناسان کُره ای شرکت سازنده به پایان رسید.

البرز گلستان/به گزارش روابط عمومی اداره کل فرودگاههای استان گلستان؛ با پایان یافتن عملیات نصب فیزیکی سیستم کمک ناوبری DVOR/DME فرودگاه گرگان، عملیات مربوط به راه اندازی اوّلیه این سیستم (Initial Proof Of Performance) توسط متخصصان کُره ای شرکت سازنده و کارشناسان الکترونیک هواپیمایی اداره کل ارتباطات و ناوبری در طی مدت ده روز با موفقیت به پایان رسید.

رامین آذری مدیرکل فرودگاههای استان گلستان با اعلام این خبر گفت: سامانه DVOR/DME در راستای ارتقای سطح سرویس های هوانوردی راه‌اندازی شده و با پایان راه اندازی اوّلیه، هم‌ اکنون آماده وارسی پروازی (Flight Check) است.

آذری در ادامه افزود: سیستم کمک‌ناوبری DVOR/DME جدید نصب شده در فرودگاه گرگان ساخت شرکت MOPIENS کره‌جنوبی است که با صرف ۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران خریداری، نصب و راه اندازی شده است.

گفتنی است؛ با بهره برداری از این سیستم، دستگاه قدیمی VOR/DME فرودگاه گرگان با طول عمر ۱۵ سال جمع آوری و جای خود را به سامانه جدید و به روز نصب شده خواهد داد. عدم تاثیرپذیری از موانع اطراف، کنترل و مانیتورینگ هوشمند و پایداری بالا از ویژگی های سیستم جدید کمک‌ ناوبری DVOR/DME فرودگاه گرگان می باشد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۰۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۹ ب.ظ

دیدگاه