- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

استاندار گلستان :از طریق بنیادمسکن انقلاب اسلامی برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی مبلغ ۱۸ تا ۲۰ میلیون تومان تسهیلات، بدون نوبت وسپرده گذاری با کارمزد ۵ درصد و بازپرداخت ۱۵ ساله به متقاضیان پرداخت می شود

البرز گلستان/استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی و با بیان اینکه ۵۶ درصد از خانه های روستایی در گلستان غیر مقاوم هستند اظهار کرد: مبلغ ۱۸ تا ۲۰ میلیون تومان تسهیلات، بدون نوبت و بدون سپرده گذاری با کارمزد ۵ درصد و بازپرداخت ۱۵ ساله از طریق بنیادمسکن انقلاب اسلامی به متقاضیان مسکن روستایی پرداخت می شود.

سید مناف هاشمی امروز یکشنبه (۳ دی ماه) گفت: میزان این تسهیلات در مناطق روستایی مرزی ۲۰ میلیون تومان و در سایر مناطق روستایی ۱۸ میلیون تومان است که از طریق ۷ بانک عامل پرداخت می شود.
وی افزود: از ۲۲۸ هزار واحد مسکونی روستایی سرشماری شده در استان، در حال حاضر ۶۶ هزار واحد با استفاده از این تسهیلات در حال ساخت هستند که بیش از ۵۵ هزار واحد از آنها به مرحله پایان کار و بهره برداری رسیده اند.
دکتر هاشمی تصریح کرد: با توجه به اینکه واحدهای برخوردار از تسهیلات مسکن روستایی، تا ۱۵ سال تحت پوشش بیمه حوادث هستند، مالکان این واحدها می توانند در صورت بروز حادثه ازمزایای این طرح استفاده کنند.
وی یادآور شد:  انتظار می رود روستاییان و به طور خاص آن دسته از روستائیانی که در خانه های کم دوام و بی دوام سکونت دارند ، هر چه سریع تر با کمک این تسهیلات نسبت به ساخت واحد مسکونی مقاوم اقدام کنند.
لازم به ذکر است ۷ بانک عامل مسکن، تجارت، رفاه، ملت، ملی، سپه و صادرات ارائه کننده این تسهیلات هستند.
0 [1]
0 [1]