هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان : افزایش بازدید قضات از زندان ها یکی از علل سیر نزولی کاهش جمعیت کیفری زندان های استان در سال های اخیر است .

افزایش ۳ درصدی بازدید قضات از زندان های گلستان ، امسال
البرز گلستان/قضات در این بازدیدها علاوه بر رسیدگی به درخواست های حقوقی و قضایی زندانیان، مشکلات و نیازهای آنان را نیز بررسی و دستورهای لازم را صادر می کنند .
رئیس کل دادگستری گلستان گفت : بازدید قضات از زندان ، رویکرد آن ها را نسبت به مجازات حبس تغییر و آنان را به استفاده از آرای جایگزین زندان ترغیب می کند.
هادی هاشمیان افزود : استفاده از مجازات های جایگزین حبس و افزایش بازدید از زندان ها یکی از علل سیر نزولی کاهش جمعیت کیفری زندان های استان در سال های اخیر است .
این مقام ارشد قضایی استان در بخش دیگری از سخنان خود از تدوین برنامه زمان بندی بازدید قضات دادسراها ، دادگاه های کیفری و تجدید نظر از زندان های استان هم خبر داد و گفت : همه حوزه های قضایی موظف اند این برنامه زنمان بندی را تدوین و به دبیر خانه کاهش جمعیت کیفری استان ارسال کنند .
هادی هاشمیان همچنین گفت: برای شتاب بخشی رسیدگی به امور زندانیان ، دو قاضی اجرای احکام نیز به عنوان قاضی ناظر زندان در زندان های گرگان و گنبد کاووس مستقر شده اند و امور زندانیان مانند ، اعطای مرخصی و اشتغال به کار و همچنین شرکت در جلسه های مربوط به زندانیان در زندان های گرگان و گنبد کاووس را انجام می دهند.
به گفته هاشمیان با این اقدام از چندگانگی در امور مربوط به زندانیان در حوزه های قضایی مختلف جلوگیری و روند رسیدگی به امور زندانیان سریع تر می شود .
پایگاه اطلاع رسانی دادگستری گلستان

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۰۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۶:۲۹ ب.ظ

دیدگاه