تراز مالی نظام مهندسی ساختمان گلستان تایید نشد/ تنش های نظام مهندسی به دلیل گذر از سیستم سنتی به مدرن است

گرگان – تراز مالی سال ۹۲ نظام مهندسی ساختمان گلستان برای بار دوم تایید نشد تا تصمیم گیری درباره فعالیت های این سازمان به مسئولان کشوری ارجاع داد شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالجلال ایری، رییس جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان، شامگاه سه شنبه، در دومین مجمع عمومی این سازمان که برای بررسی تراز مالی سال ۹۲ در دانشگاه آزاد برگزار شد، گفت: در این دوره سازمان از فرایند سنتی به مدیریت های جدید هدایت شد و نمونه آن تغییر سیستم ارجاع نظارت و رندوم شدن پروژه ها است.

وی افزود: این ها ابزاری بود که مدیریت ششم بر اساس ساختار مدیریت نوین خود طراحی کرد.

وی با تاکید بر یان که این دیدگاه ها وقتی با ابزار خود همراه نشود ما را به سمتی هدایت می کند که باعث تنش خواهد شد، بیان کرد: تنش های موجود درنظام مهندسی، به علت گذر ما از حالت سنتی به مدرن است و با پیاده شدن سیستم جدید مدیریت این تنش ها بر طرف خواهد شد.

ایری ضمن تقدیر از حضور گسترده اعضای نظام در این مجمع، تصریح کرد: اگر این حضور و مشارکت وجود نداشته باشد یا کمرنگ باشد هیات مدیره هم نمی تواند تاثیر گذار باشد.

وی در ادامه با اشاره به گزارش برخی تخلفات در هیات مدیره و اعضای نظام مهندسی، از بررسی آن ها در کمیسیون نظارت و سازمان بازرسی خبر داد و گفت: مهندسان باید از تمام اطلاعات نظام مهندسی مطلع باشند و حق دارند از افرادی که خودشان انتخاب کرده اند بخواهند که در این باره پاسخ دهند.

وی سپس خواستار این شد که اعضا با اعتماد به هیات مدیره این اجازه را هم بدهند که مدیریت را با رعایت موارد قانونی پیش ببرند، و اظهار کرد: اگر این اتفاق نیافتد حاشیه ها در متن قرار می گیرد، پاسخگویی و شفافیت رویکرد فعالیت ما خواهد بود.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان با اشاره به اعتراض برخی اعضا نسبت به استخدامی های نظام مهندسی گفت: این موضوع در حال بررسی است و با برخی از افراد که قرار داد آن ها تمام شده قطع همکاری کردیم.

وی خواستار ایجاد فضای عقلانیت در نظام مهندسی شد و گفت: سازمان، برای خود اعضا است و این انتظار است که اعضا هیات مدیره را در پیشبرد اهداف سازمان همراهی کنند.

در این نشست که با حضور گسترده اعضای نظام مهندسی ساختمان گلستان برگزار شد، تراز مالی سال ۹۲ این سازمان برای دومین بار به رای گذاشته شد و با حداکثر رای با آن مخالفت شد تا اعضای این سازمان ضمن اعلام اعتراض خود نسبت به فعالیت های این سازمان، بررسی این تراز مالی را بر عهده مسئولان کشوری قرار دهند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۴ ب.ظ

دیدگاه