- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

استاندار گلستان:باید با برنامه ریزی درست و هدفمند، جذب سرمایه های خارجی را به فهرست درآمدی استان اضافه کرد

البرز گلستان:استاندار گلستان با تاکید بر استفاده از بخش خصوصی در رشد و پیشرفت استان، اظهار کرد: اکتفا به بودجه های دولتی با توجه به کمبودهای شدید اعتباری راهگشای توسعه گلستان نیست و باید در این مسیر از توان بخش خصوصی استفاده کرد.

به گزارش روابط عمومی استاناداری گلستان، دکتر سید مناف هاشمی صبح امروز سه شنبه (۷ آذر) در ششمین همایش سراسری معاونین نظارت مالی و روسای خزانه معین استان ها ، که با حضور دکتر اکرمی رئیس خزانه داری کشور در گرگان، تصریح کرد: با درآمد ۲۰۰ میلیارد تومانی امکان رسیدن گلستان به توسعه پایدار وجود ندارد و  باید در تعیین شاخص ها ، روش های تامین درآمد و جذب بودجه ها و سرمایه گذاران تجدید نظر کرد .
وی افزود: توجه و حمایت بیش از پیش به بخش خصوصی و تسهیل شرایط ورود آنها به گلستان ، نیاز آینده استان است و باید مورد تاکید و اصرار مدیران برای کاهش نیازهای مالی و اعتباری باشد.
دکتر هاشمی بیان کرد : گلستان ظرفیت های فراوانی در بخش های گوناگون دارد که بخش خصوصی می تواند با تزریق سرمایه مناسب و تکمیل زیرساخت ها، درآمدهای استان را تا حد زیادی افزایش و مسیر رسیدن به توسعه پایدار را کوتاه تر کند .
استاندار گلستان ادامه داد: گردشگری و صنایع دستی، یکی از ظرفیت ها و جذابیت های کم نظیر گلستان است که با فراهم شدن زیرساخت های لازم و ورود گردشگران بیشتر داخلی و خارجی، منابع درآمدی پایدار برای استان ایجاد می شود.
وی خاطر نشان کرد : در راه رسیدن به این توسعه نباید فقط چشم به درآمد های داخلی داشت و باید با برنامه ریزی درست و هدفمند، جذب سرمایه های خارجی را هم به فهرست درآمدی استان اضافه کرد.
دکتر هاشمی افزود : کسب درآمدها در بخش گردشگری و صنایع دستی می تواند محور توسعه استان باشد و باید به دنبال بازارهای ملی و فراتر از کشور بود تا کمبودهای درآمدی استان با نگرانی های کمتر تامین شود .
استاندار گلستان در ادامه بر لزوم برخورداری استان ها از سهم اختصاصی درآمدهای مازاد مالیاتی تاکید کرد و گفت: این مدل و دیگر روش های انگیزشی می تواند به افزایش انگیزه برای افزایش درآمدهای پایدار در استان ها و در نهایت حل مشکل کمبود اعتبار دولت منجر شود.
لازم به ذکر است در ابتدای این همایش مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان ضمن خیرمقدم به دکتر اکرمی رئیس خزانه داری کشور  و مدعوین حاضر در همایش گفت: هم اینک گلستان با نرخ بیکاری ۱۳٫۶ ، تورم ۱۰٫۷ و قرار داشتن در رتبه بیست و یکم استانهای کشور در تولید ناخالص ملی شرایط مناسبی ندارد که لازم است همت و تلاش ها برای کاهش این مشکلات و رسیدن به حد مطلوب پیشرفت ، توسعه و ارتقای شاخص های درآمدی و اقتصادی بیشتر شود.
داوود طبرسا تصرح کرد: هم اکنون گلستان ۱۵۶ طرح و پروژه مهم و محوری دارد که تکمیل و بهره برداری از آنها به ۶۵ هزار میلیارد تومان اعتبار احتیاج دارد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان اظهارکرد: تاکنون چندین طرح بزرگ زیرساختی و زیربنایی استان با جذب سرمایه های بخش خصوصی اجرا شد اما این تعداد اندک بوده و لازم است تا بیشتر شود.
گفتنی است؛ ششمین همایش سراسری معاونین نظارت مالی و روسای خزانه معین استانها در گرگان مرکز استان گلستان فردا چهارشنبه (۸ آذر) به کار خود پایان می دهد.

خبر: محمد یزدانی

0 [1]
0 [1]