نیک نیا مدیر کل تامین اجتماعی گلستان در دیدار با استاندار از بیشترین رشد در بیمه بخش کشاورزی در کشورباحدود ٢٣ هزار نفر در دامداری و باغات خبرداد

مدیر کل دفتر هماهنگی امور استانهای سازمان تامین اجتماعی کشور به همراه مدیر کل و مدیر درمان تامین اجتماعی گلستان با استاندار گلستان در محل آن استانداری دیدار و گفتگو کردند.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور استانهای سازمان تامین اجتماعی کشور که حامل پیام ویژه مدیر عامل سازمان به استاندار گلستان بود ضمن تاکید بر ارتباط موثر و اثر بخش با مقامات استانی خواستار تعامل بیشتر دوطرف در خصوص مباحث سازمانی و گسترش فضای ارتباطی دوسویه شد.

دکتر رضا امینی گفت: در سایه تعامل و همکاری سازنده همه دستگاه ها امکان پیشرفت در تمامی زمینه ها از جمله گسترش کمی و کیفی تامین اجتماعی در استان امکان پذیر است و انتظار می رود که دستگاه های دولتی به عنوان بزرگترین کارفرما با حساسیت بیشتری در پرداخت حق بیمه و ارسال لیست بیمه اقدام نماید.

وی تاکید کرد: با هماهنگی و اطلاع رسانی مناسب جهت بسط فرهنگ بیمه و بیمه پردازی و تعامل سازنده بجای تقابل بین تامین اجتماعی و دیگر دستگاه ها، می توان رضایت بیشتر نیمی از افراد جامعه را بدست آورد و با تلا ش های همه مسئولان و تصمیم گیرندگان و نمایندگان مردم امید است در زمینه تقویت این سازمان و احقاق حق بیمه شدگان گام های اساسی  برداشته شود .

وی عنوان کرد: در راستای نیل به اهداف عالی وکلان تامین اجتماعی امید است نمایندگان این سازمان نیز با اطلاع و آگاهی کامل از مسایل موجود و احاطه کامل بر پرونده های فنی و مطالباتی موجود در جلسات حاضر شده و بعنوان سفیران و شخصیت واقعی سازمان در ابعاد مختلف تخصصی و رفتاری وظیفه خود را در بهترین شکل ممکن بجای آورند.
وی اظهار کرد: در اوایل انقلاب اسلامی امید به زندگی درایران ۵۵ سال بود درحالی که هم اکنون امید به زندگی ٧۶ سال است؛ بنابراین انتظار می رود که پوشش بیمه ای فراگیرتر و از فرار بیمه ای جلوگیری شود و پرداخت حق بیمه به فرهنگی ارزشی تبدیل شود.

دکتر امینی عنوان کرد: تامین اجتماعی به عنوان سازمانی با مدیریت درآمد هزینه ،دغدغه وصول مطالبات معوقه خود را دارد و  با عمری بیش از ۶٢سال با وجود عدم تعادل منابع با هزینه ها، درجهت ثبات در ارائه تعهدات با محور قرار دادن اقتصاد مقاومتی و اشتغال، برنامه های ارتقای کیفیت و کمیت خدمات خود را به پیش می برد.

مدیر کل تامین اجتماعی استان گلستان نیز با اشاره به دستاوردهای آن اداره کل در چند سال گذشته گفت: بیش از ١٣٣ میلیارد تومان کارفرمایان استان  اعم از دولتی و غیر دولتی به به این سازمان بدهکارند.

علی اصغر نیک نیا افزود: با وجود اینکه عملکرد این اداره کل در بخش بیمه، امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته قابل توجه بوده است ولی در بخش درآمدی، از مقدار۴٣٨ میلیارد تومان بودجه پیش بینی شده حدود  ۴٣٠ میلیارد تومان آن تا پایان  مهر ماه امسال تحقق یافته است .

وی خاطرنشان کرد: این اداره کل در هر ماه بیش از ۵٠ میلیارد تومان به عنوان مستمری به بازنشستگان و مستمری بگیران و مبلغ هفت میلیارد تومان نیز به عنوان مقرری بیمه بیکاری به بیکارشدگان پرداخت می کند و در مجموع هزینه پرداختی آن ماهانه بیش از ۶٠  میلیارد  تومان است که می توان گفت به طور متوسط روزانه این اداره کل مبلغ بیش از  دو میلیارد تومان در قالب تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت بجزء هزینه های درمانی به قشرهای مذکور و بیمه شدگان پرداخت می کند.

نیک نیا اظهار کرد: بابت هزینه های تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت در دو حوزه بیمه ای و درمان سالانه مبلغ ١٢٠٠ میلیارد تومان پرداخت می شود در حالیکه نرم درآمد مصوب سال ٩۶ استان ٧۶٠ میلیارد تومان می باشد و کسری هزینه های تعهدات بلند مدت و کوتاه مدت تامین اجتماعی گلستان از محل صندوق ذخیره  این سازمان تامین می شود.

وی اعلام کرد: بیمه شدگان اصلی در استان گلستان ٢۴٣ هزار و ٧٠٠ نفر و بازنشستگان و مستمری بگیران آن نیز بیش از٣٧  هزار  نفر هستند که در مجموع با درنظر گرفتن افراد بیکار تحت پوشش و بیمه شدگان تبعی با افراد تحت تکفل به بیش از ٧۴٢  هزار نفر می رسند که حدود ٣٩ درصد جمعیت کل استان را شامل می شوند درحالیکه در کشور این میزان با تعداد۴١  میلیون نفر بیمه شده به بیش از  ۵٠ درصد جمعیت کل کشور می رسد و این می رساند که هنوز با وجود رشد قابل توجه بیمه شدگان در استان میزان بیمه شدگان حدود  ١١ درصد از متوسط کشوری پایین تر است.

نیک نیا عنوان کرد: استان گلستان دارای ١٣ شعبه ثابت، شش شعبه اقماری و پنج کارگزاری رسمی است که به بیش از ٧۴٢ هزار نفر بیمه شده خدمات رسانی می کنند.

وی یادآور شد: در استان گلستان برخلاف بیمه بخش صنعتی که ضعیف است بیمه بخش کشاورزی بیشترین رشد را در کشور داشته است و اکنون حدود  ٢٣  هزار نفر در بخش کشاورزی، دامداری و باغات بیمه هستند .

مدیر کل تامین اجتماعی استان گلستان در خاتمه گفت: برای توسعه تامین اجتماعی در استان همکاری تمامی مسئولان و تاثیرگذاران جامعه لازم است و برای ارتقای کمی و کیفی خدمات به بیمه شدگان لازم است پرداخت به موقع حق بیمه و نیز ارسال اسامی تعداد واقعی کارگران و کارکنان در جامعه تبدیل به فرهنگی عمومی شود.

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۰۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۸:۵۷ ق.ظ

دیدگاه